Zintegruj CRM z telefonami
Moduł CTI umożliwia zintegrowanie naszego systemu do zarządzania relacjami z Klientami z infrastrukturą teleinformatyczną. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy programu mogą za pomocą jednego kliknięcia rozpocząć rozmowę telefoniczną. Dodatkowo system identyfikuje dzwoniącą osobę oraz prezentuje wybrane dane zapisane w bazie aplikacji CRM zanim jeszcze użytkownik podniesie słuchawkę.
Identyfikacja dzwoniącego
Moduł CTI to możliwość identyfikacji dzwoniącego podmiotu oraz prezentacji wszystkich, związanych z nim danych. Identyfikacja dokonywana jest w obrębie kontrahentów oraz osób kontaktowych w bazie CRM. Program, oprócz wyświetlenia informacji o dzwoniącym, udostępnia użytkownikowi listę funkcji, które może wykonać w jego kontekście. Przykładowo po zakończeniu połączenia można od razu delegować zadanie, dodać notatkę z relacją rozmowy, wysłać e-mail czy przejść do dodawania oferty.
Inicjowanie rozmowy z poziomu CRM
Rozszerzenie CTI umożliwia użytkownikowi wybieranie numeru bezpośrednio z poziomu aplikacji CRM. Aby zadzwonić do danego kontrahenta bądź osoby kontaktowej wystarczy kliknąć w numer telefonu. Następnie program łączy się z centralą telefoniczną i automatycznie wybiera numer. W ten sposób unikniemy czasochłonnego klikania w klawiaturę telefonu oraz pomyłek.
Wymagania techniczne
Aby moduł CTI mógł komunikować się z centralą telefoniczną niezbędny jest tzw. sterownik TAPI. Jako światowy standard komunikacji ze środowiskiem teleinformatycznym jest on dostarczany przez producenta centrali. Zdecydowana większość dostawców central telefoniczny oferuje sterowniki TAPI do swoich rozwiązań, dla przykładu są to: Slican, Platan, Panasonic, Siemens, Avaya. Warto zwrócić uwagę, iż poszczególni producenci central telefonicznych oferują różny zakres funkcjonalny w udostępnianych sterownikach TAPI. W przypadku wybranych modeli oznacza to w praktyce możliwość włączenia także dodatkowych funkcjonalności takich jak transfer połączenia czy tymczasowego zawieszenia/odwieszenia rozmowy.