Co to jest CRM on-line CRM

Co to jest CRM?

CRM (customer relationship management) to najprościej rzecz ujmując Zarządzanie Relacjami z Klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z Klientem. Koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem stawiająca na pierwszym planie relacje z kupującym pojawiła się już szereg lat temu, ale dopiero w ostatnim czasie osiągnęła popularność.

Film o CRM, co to jest CRM i do czego służy?

Wszelakie narzędzia, procedury, czy plan postępowania kreuje wizję funkcjonowania przedsiębiorstwa, z którego ma wynikać w głównej mierze trwała współpraca i satysfakcja Klienta. Idea CRM bazuje na jak pełniejszym poznaniu kontrahenta, ciągłym gromadzeniu informacji o nim, a w dalszym ciągu dzielenie się tą wiedzą pomiędzy pracownikami firmy.

Do każdego odbiorcy wypada mieć indywidualne podejście, albowiem tylko wtedy można przygotować spersonalizowaną ofertę. Identyfikacja najistotniejszych podmiotów i ich rzetelna obsługa to kolejny aspekt Zarządzanie Relacjami z Klientami. Dzięki uporządkowaniu codziennej pracy można podwyższyć zysk firmy i poprawić jej konkurencyjność, aby pracowało się przyjemniej i efektywniej.

Czym jest program CRM?

Filozofia CRM nie będzie produktywnie funkcjonowała bez dedykowanego oprogramowania komputerowego do zarządzania relacjami. Program CRM to właśnie aplikacja dająca sposobność analizy dowolnych kontaktów z odbiorcami, skutkująca możliwością stworzenia spersonalizowanej oferty handlowej, zaplanowania pracy i zlecenia realizacji długo terminowych projektów biznesowych.

Aktualnie na rynku najpopularniejsze są systemy CRM w wersji on-line umożliwiające korzystanie z aplikacji CRM właściwie z dowolnej lokalizacji. Każdy zaawansowany, kompletny program CRM wyposażony jest w model uprawnień gwarantujący przydzielenie konkretnych ról dla pracowników. Kolejne zalety systemu CRM to prognoza przyszłych przychodów, badanie efektywności pracy użytkowników oraz raporty analizujące zachowania klientów.

Czy potrzebuję program CRM?

Pragniesz uporządkować informacje o swoich Klientach? Uodpornić się na rotację pracowników? Sprawnie opracowywać oferty oraz analizować potrzeby odbiorców? Wypracować przewagę nad konkurencją oraz zwielokrotnić zyski twojego biznesu? Sprawnie zarządzać dokumentami w firmie?

Jeżeli tak, to z pewnością potrzebujesz wyrafinowanego programu klasy CRM, który Ci w tym pomoże. Programu, który dostosujemy do Twoich potrzeb a wraz z rozwojem Twojego przedsiębiorstwa będzie dostarczał Ci nowatorskich funkcji.

Jakie są rodzaje programów CRM?

Aby zapewnić solidną współpracę należy poznać dogłębnie potrzeby Klienta i wspomagać ich rozwój. Obecnie wyróżniamy trzy najważniejsze typy systemów CRM.

  • CRM operacyjny (ang. front-office) odpowiada za automatyzację fundamentalnych procesów biznesowych (marketing, sprzedaż, serwis).

  • CRM komunikacyjny (często określany po angielsku Contact center) odpowiedzialny za komunikację z kontrahentami.

  • CRM analityczny (ang. back-office) koncentruje się na analizie zgromadzonych danych.

CRM – podstawowe funkcje i cechy

Niezależnie czy prowadzisz firmę handlową, usługową czy produkcyjną, CRM powinien pomóc Twojej organizacji w następujących obszarach:

        • Elastyczna baza kontrahentów. To kluczowa funkcja programu CRM, bez której system do zarządzania relacjami z Klientami nie ma prawa istnieć. CRM musi umożliwiać precyzyjne opisanie kontrahentów oraz proste i szybkie wyszukiwanie. Przy wyborze programu customer relationship management warto zwrócić uwagę czy dostęp do rekordów możne być swobodnie konfigurowalny przez administratora.

        • Organizacja czasu pracy. Każdy CRM musi udostępniać pracownikowi sprawne planowanie zadań bądź ich delegowanie innym użytkownikom. Współdzielenie kalendarzy zapewnia koordynację działań w obrębie firmy.

        • Plany zadaniowe. Aby skutecznie zarządzać zespołem handlowym skuteczny system CRM zapewnia definiowanie planów zadaniowych (przykładowo wizyt handlowych, spotkań, prezentacji).

        • Zarządzanie produktami i usługami. Zaawansowany CRM udostępnia wygodne mechanizmy administrowania bazą towarów oraz usług, które współpracownicy oferują swoim Klientom.

        • Intuicyjne zarządzanie procesem sprzedaży. Trudno wyobrazić sobie dobry CRM, który nie udostępnia kreatora ofert, nie umożliwia składania zamówień oraz wystawiania faktur. CRM automatyzuje ten proces oraz dostarcza zaawansowane analizy sprzedażowe dając w ten sposób przewagę nad konkurencją.

        • Rozbudowane lejki sprzedażowe. To kluczowe raporty, dzięki którym zarówno współpracownicy jak i kierownik działu handlowego na bieżąco analizują z różnych perspektyw szanse sprzedażowe. Lejek sprzedażowy w naszym programie CRM wygląda następująco:

          CRM Lejek sprzedaży

        • Plany sprzedażowe. CRM nie tylko usprawnia proces handlowy ale także zapewnia wsparcie dla kierownika działu handlowego z zakresu planowania, kontrolowania oraz rozliczania pracowników.

        • Obieg dokumentów. System customer relationship management musi umożliwiać odnotowywanie dowolnych dokumentów w ramach kontrahenta czy projektu. Powinien także zapewnić zaawansowane zarządzanie dostępami do plików oraz zarządzanie wersjami.

        • Obsługa poczty elektronicznej oraz kampanii mailowych. CRM powinien współdziałać z programami pocztowymi tak aby historia kontrahenta zawierała pełną wymianę korespondencji mailowej. Dodatkowo ważną kwestią jest wysyłanie spersonalizowanej korespondencji grupowej oraz elastyczne definiowanie grup docelowych.

        • Zaawansowane raporty. Oprogramowanie do zarządzania relacjami z Klientem powinno zapewniać przewagę nad konkurencją dzięki podniesieniu efektywności oraz skuteczności działań marketingowo-handlowych. Dobry CRM udostępnia użytkownikom szereg narzędzi analitycznych, dzięki którym możliwe jest określenie najbardziej perspektywicznej grupy klientów, do których warto skierować swoje działania. Umożliwia także weryfikację firm zaniedbanych przez handlowców oraz podpowiada preferencje sprzedażowe Klientów. Poniżej przykład jednego z wielu raportów dostępnych w programie ITCube:

CRM Analizy

CRM mobilny handlowiec

  • Wsparcie dla RODO. CRM to narzędzie, które umożliwia w sposób sformalizowany przechowywanie dowolnych danych o Klientach. Jeśli firma przechowuje dane osobowe to warto rozważyć wdrożenie aplikacji do zarządzania relacjami z Klientem tak aby sprostać nowym regulacjom dotyczącym przetwarzania danych osobowych.
1000

Klientów

10000

Użytkowników

19

Lat na rynku

Ile kosztuje system CRM?

Rozpiętość cenowa może być bardzo duża w przypadku systemów do zarządzania relacjami z kontrahentami. Wszystko zależy od dostępnej funkcjonalności (wybranych przez Klienta modułów), długości wdrożenia, zleconych modyfikacji, zapewnianego wsparcia technicznego czy wybranych szkoleń (szkoleniami mogą być objęci wszyscy pracownicy firmy lub tylko wybrani, którzy dalej będą prowadzić wewnętrzne szkolenia). Warto także zauważyć, iż prace wdrożeniowe mogą być wykonywane zdalnie lub bezpośrednio w siedzibie kupującego. Taka duża ilość zmiennych uniemożliwia podanie konkretnej ceny za system CRM. W przypadku naszego programu crm cena zazwyczaj waha się w okolicy 1000 do 2000 pln netto za licencję oprogramowania wraz z wdrożeniem. Jak się okazuje, w perspektywie 2-3 lat są to kwoty niższe niż w przypadku opłat licencji w trybie abonamentu miesięcznego. Warta rozważenia jest również kwestia finansowania w postaci wygodnego leasingu, co umożliwi rozłożenie płatności w czasie.

CRM – dla kogo?

System CRM jest przeznaczony praktycznie dla każdej firmy, której zależy na szybkim rozwoju, dbaniu o klienta, uporządkowaniu dowolnych informacji o odbiorcach czy uodpornieniu się na rotację pracowników. Niezależnie czy przedsiębiorstwo jest na początku rozwoju czy ma już ugruntowaną pozycję na rynku, system CRM jest świetnym pomysłem na dynamiczny rozwój. Warto zauważyć, iż nawet organizacje, które na pierwszy rzut oka nie mają styczności z obsługą Klienta zdecydowały się na wdrożenie naszego systemu CRM. Jako przykład można podać przychodnie zdrowia, szpitale, jednostki naukowe, organizacje pozarządowe. Wszystkie te instytucje wdrożyły CRM aby podnieść wydajność pracy, zaprowadzić porządek w dokumentacji i być postrzeganym jako profesjonalnie działające organizacje. Zapraszamy również do zapoznania się z referencjami naszego programu do zarządzania relacjami, które sprawdziło się w bardzo różnych sektorach gospodarczych.

Co to jest crm?

4.9 5 z 37 1

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.