Co to jest CRM on-line CRM

Co to jest CRM?

CRM (customer relationship management) to najprościej mówiąc Zarządzanie Relacjami z Klientami, czyli tzw. zbiór zadań, procedur i narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z Klientem. Koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem stawiająca na pierwszym planie relacje z Klientem pojawiła się już kilka lat temu, ale dopiero w ostatnim czasie zyskała na popularności.

Film o CRM, co to jest CRM i do czego służy?

Każde narzędzie i procedura, a także plan postępowania tworzy wizję działania przedsiębiorstwa, z którego ma wynikać przede wszystkim stała współpraca i satysfakcja Klienta. Idea CRM polega na jak najlepszym poznaniu Klienta i ciągłym zbieraniu informacji o nim, a następnie dzielenie się tą wiedzą pomiędzy pracownikami firmy. Do każdego klienta należy mieć indywidualne podejście, ponieważ tylko wtedy można stworzyć spersonalizowaną ofertę. Identyfikacja najważniejszych podmiotów i ich rzetelna obsługa to kolejny aspekt Zarządzanie Relacjami z Klientami. To także dzięki uporządkowaniu codziennej pracy można zwiększyć zysk firmy i poprawić jej konkurencyjność, aby pracowało się przyjemniej i efektywniej.

Czym jest system CRM?

Koncepcja CRM nie będzie sprawnie działała bez programu komputerowego do Zarządzania Relacjami z Klientami. System CRM to właśnie oprogramowanie, dające m.in. możliwość analizy pełnej historii kontaktów z Klientem, dzięki czemu można w prosty sposób przygotować ofertę, zaplanować pracę i zlecić realizację długoterminowych projektów biznesowych. Aktualnie na rynku najpopularniejsze są systemy CRM w wersji online, które umożliwiają korzystanie z aplikacji CRM właściwie z dowolnego miejsca. Każdy zaawansowany system CRM posiada model uprawnień gwarantujący przydzielenie konkretnych ról dla pracowników. Kolejne zalety systemu CRM to prognoza przyszłych przychodów, badanie efektywności pracy pracowników oraz raporty analizujące zachowania klientów.

Czy potrzebuję program CRM?

Chcesz uporządkować informacje o swoich Klientach? Uodpornić się na rotację pracowników? Szybko przygotowywać oferty oraz analizować potrzeby Klientów? Uzyskać przewagę nad konkurencją oraz zwiększyć zyski twojej firmy? Sprawnie zarządzać dokumentami w firmie? Jeżeli tak, to na pewno potrzebujesz zaawansowanego systemu klasy CRM, który Ci w tym pomoże. Programu, który będzie dostosowany do Twoich potrzeb a wraz z rozwojem Twojej firmy będzie oferował Ci nowe możliwości.

Rodzaje CRM

Aby zapewnić solidną współpracę należy poznać potrzeby Klienta i wspomagać ich rozwój. Obecnie wyróżniamy trzy najważniejsze rodzaje systemów klasy CRM.

  • CRM operacyjny (ang. front-office) odpowiadający za automatyzację podstawowych procesów biznesowych (marketing, sprzedaż, serwis).
  • CRM komunikacyjny (często określany po angielsku Contact center) odpowiedzialny za komunikację z kontrahentami.
  • CRM analityczny (ang. back-office) koncentruje się na analizie zgromadzonych danych.

CRM – funkcje

Niezależnie czy prowadzisz firmę handlową, usługową czy produkcyjną, CRM powinien pomóc Twojej organizacji w następujących obszarach:

  • Zarządzanie kontrahentami oraz osobami kontaktowymi. To podstawowa funkcja programu CRM, bez której system do zarządzania relacjami z Klientami nie może istnieć. CRM musi umożliwiać szczegółowe opisanie kontrahentów oraz łatwe i szybkie wyszukiwanie. Przy wyborze programu customer relationship management warto zwrócić uwagę czy dostęp do bazy kontrahentów możne być elastycznie konfigurowalny przez administratora systemu.
  • Organizacja czasu pracy. Każdy CRM musi udostępniać pracownikowi sprawne planowanie zadań dla siebie oraz innych użytkowników. Współdzielenie kalendarzy pomiędzy pracownikami zapewnia koordynację działań w obrębie firmy.
  • Plany zadaniowe. Aby sprawnie zarządzać zespołem handlowym kompletny system do zarządzania klientami umożliwia definiowanie planów zadaniowych (przykładowo wizyt handlowych).
  • Baza produktów i usług. Zaawansowany CRM dla firm udostępnia zarządzanie bazą towarów oraz usług, które następnie użytkownicy oferują swoim Klientom.
  • Proces sprzedaży. Trudno wyobrazić sobie dobry CRM, który nie udostępnia kreatora ofert, nie umożliwia składanie zamówień oraz zarządzania fakturami. Dzięki procesowi sprzedaży CRM nie tylko automatyzuje ten proces ale także dostarcza zaawansowane analizy sprzedażowe dając w ten sposób przewagę nad konkurencją.
  • Lejek sprzedaży. To podstawowy raport, dzięki któremu zarówno pracownik jak i kierownik działu handlowego na bieżąco analizują z różnych perspektyw szanse sprzedażowe.
  • Plany sprzedażowe. CRM nie tylko usprawnia proces handlowy ale także zapewnia wsparcie dla kierownika działu handlowego z zakresu planowania, kontrolowania oraz rozliczania pracowników.
  • Obieg dokumentów. System customer relationship management musi umożliwiać odnotowywanie dowolnych dokumentów w ramach kontrahenta czy projektu. Powinien także zapewnić zaawansowane zarządzanie dostępami do plików oraz zarządzanie wersjami.
  • Obsługa poczty elektronicznej oraz kampanii mailowych. Kompletny CRM powinien współdziałać z programami pocztowymi tak aby historia kontrahenta zawierała pełną wymianę korespondencji mailowej. Dodatkowo ważną kwestią jest wysyłanie spersonalizowanej korespondencji grupowej oraz elastyczne definiowanie grup docelowych.
  • Zaawansowane raporty. Oprogramowanie do zarządzania relacjami z Klientem powinno zapewniać przewagę nad konkurencją dzięki podniesieniu efektywności oraz skuteczności działań marketingowo-handlowych. Dobry CRM udostępnia użytkownikom szereg narzędzi analitycznych, dzięki którym możliwe jest określenie najbardziej perspektywicznej grupy klientów, do których warto skierować swoje działania. Umożliwia także weryfikację firm zaniedbanych przez handlowców oraz podpowiada preferencje sprzedażowe Klientów.
  • Wsparcie dla RODO. CRM to narzędzie, które umożliwia w sposób sformalizowany przechowywanie dowolnych danych o Klientach. Jeśli firma przechowuje dane osobowe to warto rozważyć wdrożenie aplikacji do zarządzania relacjami z Klientem tak aby sprostać nowym regulacjom dotyczącym przetwarzania danych osobowych.
  • Mobilność. Nowoczesny CRM musi być dostępny online, z dowolnego urządzenia takiego jak laptop, tablet czy telefon komórkowy.

Co to jest crm?

4.8 5 z 23 1

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.