System CRM
Poradnik online
Chciałbyś wdrożyć system CRM ale nie wiesz od czego zacząć? Przedstawiamy Ci kompendium podstawowej wiedzy na temat oprogramowania do zarządzania kontaktami z Klientami.
Ile kosztuje system CRM?
Koszt systemu do zarządzania kontaktami z klientami w dużej mierze zależy od ilości użytkowników, którzy będą korzystali z oprogramowania oraz od oczekiwanej funkcjonalności. Jeśli wdrożenie systemu CRM nie wymaga dużej ilości niestandardowych funkcji, które należy dopisać pod indywidualne wymagania Klienta to koszt inwestycji w program CRM mieści się w przedziale od 1000 do 2000 pln netto. Biorąc system crm w leasing uzyskujemy kwoty miesięczne porównywalne z prostymi aplikacjami abonamentowymi osadzonymi w tzw. Chmurze.
.
Wybieram system CRM - na co zwrócić uwagę?
Poniżej zamieszczono najważniejsze kwestie, na które należy zwrócić szczególną uwagę w procesie wyboru oprogramowania CRM.
- Główne wymagania stawiane systemowi CRM
- Funkcjonalność dostępna w standardzie
- Prezentacja programu CRM
- Referencje
- Czas wdrożenia systemu CRM
- Elastyczność
- Stabilność oraz szybkość działania
- Intuicyjny Interface
- Wersja demonstracyjna
- Jakie główne problemy ma rozwiązać system CRM?
Ważne jest, aby podczas wyboru oprogramowania skoncentrować się na najistotniejszych wymaganiach, bez których wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z Klientami nie ma sensu. Nie należy koncentrować się na wszystkich detalach, w szczególności tych mało istotnych, ponieważ bardzo wydłuża to proces wyboru i często prowadzi do niepowodzenia. - Czy oczekiwana funkcjonalność dostępna jest w standardzie czy też wymaga dużej ilości modyfikacji?
Jeżeli system crm wymaga specjalnych modyfikacji programistycznych aby dopasować się do potrzeb Klienta, to warto mieć na uwadze element ryzyka z tym związany. Wprowadzenie modyfikacji związane jest również z wydłużeniem czasu wdrożenia, dodatkowymi kosztami oraz warto dopytać się czy te zmiany nie wpłyną na późniejsze aktualizacje programu do zarządzania relacjami z Klientami. - Prezentacja systemu CRM
Przed wyborem oprogramowania warto jest omówić jakie możliwości posiada dany program crm oraz sprawdzić czy oczekiwana funkcjonalność jest dostępna w standardzie. Najlepszym sposobem na szybkie poznanie możliwości aplikacji jest prezentacja oprogramowania w formie spotkania lub telekonferencji. - Referencje
Zawsze warto dowiedzieć się ilu obecnie Klientów wykorzystuje system CRM oferowany przez danego dostawcę. Dobrym pomysłem jest także przedzwonienie do kilku wybranych firm z listy referencyjnej i spytanie się jak w praktyce wygląda użytkowanie systemu. Ważne jest także aby upewnić się czy dany CRM został wdrożony w naszej branży. Program ITCube posiada referencje z bardzo wielu sektorów gospodarki takich jak agencje reklamowe, firmy usługowe, produkcyjne, przemysłowe, medyczne, budowlane, IT i teleinformatyczne.
- Czas wdrożenia
Podczas wyboru systemu do zarządzania kontaktami z Klientami warto dowiedzieć się ile będzie trwało wdrożenie programu. Niektórzy dostawcy oferują bardzo długi czas wdrożenia co przekłada się na koszty oraz dezorganizację pracy w firmie. - Elastyczność
System CRM musi być dostosowany do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Dlatego warto jest sprawdzić na ile można dostosować aplikację do indywidualnych potrzeb oraz czy można takie zmiany wykonywać we własnym zakresie czy też są one dodatkowo płatne i wykonywane przez firmę wdrażającą oprogramowanie. - Stabilność oraz szybkość działania
Bardzo ważnym aspektem technicznym związanym w wyborem oprogramowania do zarządzania kontaktami z klientami jest stabilność oraz wydajność aplikacji. Warto dowiedzieć się jak system CRM zachowuje się podczas pracy na dużych zbiorach danych. Najlepszym sposobem na zweryfikowanie tego jest wizyta referencyjna lub kontakt z Klientami, którzy od dłuższego czasu używają dany program CRM. - Intuicyjny Interface
Aby system CRM był chętnie wykorzystywany przez pracowników ważne jest aby aplikacja CRM była czytelna, łatwa w obsłudze oraz miała intuicyjny interfejs użytkownika. - Wersja demonstracyjna
Przed zakupem systemu warto jest też sprawdzić wersję demonstracyjną aplikacji. Dzięki temu można we własnym zakresie zweryfikować czytelność systemu, sprawdzić intuicyjność interfejsu użytkownika a także zapoznać się jak ewentualnie będzie wyglądał przyszły program CRM wykorzystywany w firmie.
Różnice pomiędzy systemem CRM gotowym a pisanym na zamówienie
- Zespół projektowy
- Czas trwania wdrożenia
- Dokumentacja
- Ryzyko
- Elastyczność
- Wsparcie techniczne
- Aktualizacje
- Zespół projektowy
Aby napisać kompletny system informatyczny (np.: program typu Customer Relationship Managment) konieczny będzie zespół wysoko wykwalifikowanych pracowników zarówno po stronie dostawcy jak i odbiorcy takiego produktu. Po stronie Klienta pozostaje zatem wiele prac związanych z przemyśleniem danego problemu, zaprojektowaniu funkcji oraz dodatkowymi testami, co wiąże się z określonymi kosztami. Założyć trzeba, że Klient dysponuje taką doświadczoną kadrą, która w podobnych projektach brała udział – w innym wypadku będzie się uczyć na własnych błędach.
W przypadku wdrożenia systemu gotowego, jakim jest ITCube, otrzymujecie Państwo system CRM sprawdzony w wielu branżach przez ponad 10 000 użytkowników. Pomijany jest zatem etap najbardziej ryzykowny i kosztowny czyli: projektowanie i testy programu. - Czas trwania wdrożenia
W przypadku projektów indywidualnych wdrożenie systemu jest rozłożone na wiele miesięcy lub lat (w zależności od stopnia skomplikowania).
Nasz CRM jest rozwiązaniem gotowym, przetestowanym i sprawdzonym, a tym samym pomijany jest etap pisania aplikacji i czasochłonnych testów. Wdrożenie systemu (instalacja, konfiguracja pod danego Klienta oraz szkolenia dla administratora i użytkowników) w najczęściej spotykanej wersji dla 10-20 użytkowników to kwestia 5-15 dni. -
Ryzyko
Z każdym projektem indywidualnym związane jest ryzyko, o którym nie należy zapominać. Główne ryzyko to zbyt niski budżet na docelowy projekt. Inne ryzyko związane jest z nieprawidłowym działaniem programu crm w wyniku popełnionych błędów na etapie realizacji lub projektowania. Naprawienie tego typu błędów bywa wielokrotnie bardzo czasochłonne oraz kosztowne.
W przypadku naszego CRM'a to ryzyko jest wyeliminowane, ponieważ mówimy o systemie gotowym, z góry znana jest jego cena, a stabilność programu jest sprawdzana od ponad 15 lat przez wiele tysięcy użytkowników.
-
Dokumentacja
Ważnym elementem każdego projektu informatycznego jest dokumentacja, zarówno dla programistów jak i użytkowników. W przypadku systemów dedykowanych należy mieć na uwadze dodatkowe koszty stworzenia takiej dokumentacji.
Nasz system CRM posiada gotowe instrukcje i dokumenty pomocy, dotyczące pełnej funkcjonalności programu.
- Elastyczność
Wbrew pozorom, systemy dedykowane nie muszą być bardziej elastyczne w konfiguracji od gotowych aplikacji. Dzieje się tak, ponieważ system CRM dedykowany nie nastawia się na rozwiązanie wielu problemów, a tylko tych zgłoszonych oraz przemyślanych w danym momencie przez Klienta.
Nasz program CRM jest narzędziem wysoce elastycznym i skalowalnym. Więcej informacji można znaleźć w zakładce Dla Klienta. - Wsparcie techniczne
Jedna z istotniejszych kwestii to wsparcie techniczne. W przypadku projektów indywidualnych często do obsługi danego Klienta jest dedykowany konkretny pracownik, co ma swoje plusy i minusy. Główne aspekty jakie należy mieć na uwadze to ryzyko odejścia danego pracownika oraz wysokie koszty pomocy technicznej.
Użytkownicy naszego programu CRM mogą bez limitów korzystać z pomocy technicznej w ramach posiadanej usługi Asysta. Warto podkreślić, że usługa ta jest świadczona za darmo przez pierwsze 12 miesięcy od zakupu systemu CRM! - Aktualizacje
Projekt indywidualny tworzony jest raz, pod konkretne potrzeby opisane w danym momencie przez Klienta. Rozbudowa projektu indywidualnego jest kolejnym projektem indywidualnym i oczywiście wiąże się z wysokimi kosztami.
Nasz system CRM jest konsekwentnie rozbudowywany o dodatkowe funkcje oraz dostosowywany do zmieniającego się otoczenia informatycznego (przeglądarki internetowe, systemy operacyjne, aplikacje handlowe). Nowe wersje udostępnianie są Klientom w ramach pakietu asystowego za darmo.
RODO a CRM
Nowe regulacje związane z ochroną danych osobowych (RODO) narzuciły bardzo dużo nowych obowiązków związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez firmy. System CRM do zarządzania relacjami z kontrahentami może bardzo ułatwić kwestię przetwarzania danych zgodnie z nowymi regulacjami. Przede wszystkim program CRM przechowuje dane w jednym miejscu a nie jak to często bywa w programach pocztowych czy plikach typu Excel pracowników. Warto tutaj zwrócić uwagę, iż zaawansowany system CRM umożliwia dostęp do danych zgonie z uprawnieniami nadanymi pracownikom, czuwa nad ważnością haseł, wymusza ich regularną zmianę, umożliwia odnotowywanie zdarzeń RODO, szyfruje dane wrażliwe oraz zapewnia bezpieczną transmisję danych.
.
Czy integrować system CRM z programem ERP?
W przypadku gdy przedsiębiorstwo korzysta już z systemu handlowego lub oprogramowania ERP dobrym pomysłem jest zintegrowanie go z aplikacją CRM. Dzięki integracji baz danych użytkownik programu CRM będzie miał komplet informacji na temat Klienta z poziomu jednej aplikacji. W łatwy sposób będzie mógł podejrzeć faktury z systemu ERP, sprawdzić stan rozliczeń oraz analizować sprzedaż. Będzie mógł także w dowolnym momencie sprawdzić stan magazynowy produktu. Warto także zauważyć, że integrując system CRM z ERP skrócimy czas wdrożenia - nie będzie konieczności importu bazy kontrahentów oraz produktów. Gotowa integracja w przypadku naszego systemu CRM jest dostępna dla Symfonii 2.0/ERP, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, WF-MAG, Subiekt GT, Enova 365, StreamSoft Prestiż.
Oprogramowanie ITCube
Przedstawiamy i proponujemy Państwu sprawdzony, polski system CRM dostępny on-line. O jego popularności świadczy fakt licznych wdrożeń w wielu branżach. Nasz program CRM to kompleksowe rozwiązanie do zarządzania relacjami z Klientami, które z łatwością dopasujemy pod najbardziej wymagających Klientów.
Umów się na bezpłatną prezentację i przekonaj w czym może pomóc Ci nasze oprogramowanie!
Zobacz także:
- Jak dobrze wybrać system CRM?
- Ranking systemów CRM
- CRM - jak przygotować się do wdrożenia?
- Polski CRM czy zagraniczny?
- Case study z wdrożeń
- Słowniczek CRM
- CRM dla firmy handlowej
- CRM w chmurze
- Mobilny program CRM
- Pięć kluczowych raportów w aplikacji CRM
- System do zarządzania komunikacją z Klientami
- Automatyzacja obsługi Klienta
- Zintegruj crm z innymi rozwiązaniami
- Rozwój systemów CRM - aktualne trendy
- Jak CRM może wspierać pracę w dziale serwisowym?
- Cenne wskazówki dotyczące wdrożenia CRM
- Jak usprawnić dział handlowy dzięki CRM?
- Jak system crm wspiera sprzedaż
- Poznaj swoich Klientów dzięki aplikacji CRM
- Lepsze relacje z Klientami dzięki aplikacji CRM
- Stosowanie zasady Pareto dzięki programowi CRM
- Najczęstsze błędy popełniane podczas wdrożenia systemu CRM
- Kiedy najlepiej jest wdrożyć aplikację CRM
- CRM a Home Office
- CRM w dziale marketingu
- Zarządzanie projektami w systemach CRM