Poradnik CRM on-line CRM

System CRM
Poradnik online

Chciałbyś wdrożyć system CRM ale nie wiesz od czego zacząć? Przedstawiamy Ci kompendium podstawowej wiedzy na temat oprogramowania do zarządzania kontaktami z Klientami.

CRM koszty licencji
01

Ile kosztuje system CRM?

Koszt systemu do zarządzania kontaktami z klientami w dużej mierze zależy od ilości użytkowników, którzy będą korzystali z oprogramowania oraz od oczekiwanej funkcjonalności. Jeśli wdrożenie systemu CRM nie wymaga dużej ilości niestandardowych funkcji, które należy dopisać pod indywidualne wymagania Klienta to koszt inwestycji w program CRM mieści się w przedziale od 1000 do 2000 pln netto. Biorąc system crm w leasing uzyskujemy kwoty miesięczne porównywalne z prostymi aplikacjami abonamentowymi osadzonymi w tzw. Chmurze.

 

.

Zarządzanie relacjami z klientami
02

Wybieram program CRM - na co zwrócić uwagę?

Poniżej zamieszczono najważniejsze kwestie, na które należy zwrócić szczególną uwagę w procesie wyboru oprogramowania CRM.

  • Główne wymagania stawiane systemowi CRM
  • Funkcjonalność dostępna w standardzie
  • Prezentacja programu CRM
  • Referencje
  • Czas wdrożenia
  • Elastyczność
  • Stabilność oraz szybkość działania
  • Intuicyjny Interface
  • Wersja demonstracyjna
  • Jakie główne problemy ma rozwiązać program CRM?

    Ważne jest, aby podczas wyboru oprogramowania skoncentrować się na najistotniejszych wymaganiach, bez których wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z Klientami nie ma sensu. Nie należy koncentrować się na wszystkich detalach, w szczególności tych mało istotnych,  ponieważ bardzo wydłuża to proces wyboru i często prowadzi do niepowodzenia.

  • Czy oczekiwana funkcjonalność dostępna jest w standardzie czy też wymaga dużej ilości modyfikacji?

    Jeżeli system crm wymaga specjalnych modyfikacji programistycznych aby dopasować się do potrzeb Klienta, to warto mieć na uwadze element ryzyka z tym związany. Wprowadzenie modyfikacji związane jest również z wydłużeniem czasu wdrożenia, dodatkowymi kosztami oraz warto dopytać się czy te zmiany nie wpłyną na późniejsze aktualizacje programu do zarządzania relacjami z Klientami.

  • Prezentacja programu CRM

    Przed wyborem oprogramowania warto jest omówić jakie możliwości posiada dany program crm oraz sprawdzić czy oczekiwana funkcjonalność jest dostępna w standardzie. Najlepszym sposobem na szybkie poznanie możliwości aplikacji jest prezentacja oprogramowania w formie spotkania lub telekonferencji. 

  • Referencje

    Zawsze warto dowiedzieć się ilu obecnie klientów wykorzystuje program CRM oferowany przez danego dostawcę. Dobrym pomysłem jest także przedzwonienie do kilku wybranych firm z listy referencyjnej i spytanie się jak w praktyce wygląda użytkowanie systemu.

  • Czas wdrożenia

    Podczas wyboru systemu do zarządzania kontaktami z Klientami warto dowiedzieć się ile będzie trwało wdrożenie programu. Niektórzy dostawcy oferują bardzo długi czas wdrożenia co przekłada się na koszty oraz dezorganizację pracy w firmie.

  • Elastyczność

    Program CRM musi być dostosowany do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Dlatego warto jest sprawdzić na ile można dostosować aplikację do indywidualnych potrzeb oraz czy można takie zmiany wykonywać we własnym zakresie czy też są one dodatkowo płatne i wykonywane przez firmę wdrażającą oprogramowanie.

  • Stabilność oraz szybkość działania

    Bardzo ważnym aspektem technicznym związanym w wyborem oprogramowania do zarządzania kontaktami z klientami jest stabilność oraz wydajność aplikacji. Warto dowiedzieć się jak system CRM zachowuje się podczas pracy na dużych zbiorach danych. Najlepszym sposobem na zweryfikowanie tego jest wizyta referencyjna lub kontakt z Klientami, którzy od dłuższego czasu używają dany program CRM.

  • Intuicyjny Interface

    Aby system CRM był chętnie wykorzystywany przez pracowników ważne jest aby program CRM był czytelny, łatwy w obsłudze oraz miał intuicyjny interfejs użytkownika.

  • Wersja demonstracyjna

    Przed zakupem systemu warto jest też sprawdzić wersję demonstracyjną aplikacji. Dzięki temu  można we własnym zakresie zweryfikować czytelność systemu, sprawdzić intuicyjność interfejsu  użytkownika a także zapoznać się jak ewentualnie będzie wyglądał przyszły program CRM wykorzystywany w firmie.
Gotowy system CRM on-line
03

Różnice pomiędzy systemem CRM gotowym a pisanym na zamówienie

  • Zespół projektowy
  • Czas trwania wdrożenia
  • Dokumentacja
  • Ryzyko
  • Elastyczność
  • Wsparcie techniczne
  • Aktualizacje
  • Zespół projektowy

    Aby napisać kompletny system informatyczny (np.: program typu Customer Relationship Managment) konieczny będzie zespół wysoko wykwalifikowanych pracowników zarówno po stronie dostawcy jak i odbiorcy takiego produktu. Po stronie Klienta pozostaje zatem wiele prac związanych z przemyśleniem danego problemu, zaprojektowaniu funkcji oraz dodatkowymi testami, co wiąże się z określonymi kosztami. Założyć trzeba, że Klient dysponuje  taką doświadczoną kadrą, która w podobnych projektach brała udział – w innym wypadku będzie się uczyć na własnych błędach.

    W przypadku wdrożenia systemu gotowego, jakim jest ITCube, otrzymujecie Państwo system CRM sprawdzony w wielu branżach przez ponad 10 000 użytkowników. Pomijany jest zatem etap najbardziej ryzykowny i kosztowny czyli: projektowanie i testy programu.

  • Czas trwania wdrożenia

    W przypadku projektów indywidualnych wdrożenie systemu jest rozłożone na wiele miesięcy lub lat (w zależności od stopnia skomplikowania).

    Nasz CRM jest rozwiązaniem gotowym, przetestowanym i sprawdzonym, a tym samym pomijany jest etap pisania aplikacji i czasochłonnych testów. Wdrożenie systemu (instalacja,  konfiguracja pod danego Klienta oraz szkolenia dla administratora i użytkowników) w najczęściej spotykanej wersji dla 10-20 użytkowników to kwestia 5-15 dni.

  • Ryzyko

    Z każdym projektem indywidualnym związane jest ryzyko, o którym nie należy zapominać. Główne ryzyko to zbyt niski budżet na docelowy projekt. Inne ryzyko związane jest z nieprawidłowym  działaniem programu crm w wyniku popełnionych błędów na etapie realizacji lub projektowania. Naprawienie tego typu błędów bywa wielokrotnie bardzo czasochłonne oraz kosztowne.

    W przypadku naszego CRM'a to ryzyko jest wyeliminowane, ponieważ mówimy o systemie gotowym, z góry znana jest jego cena, a stabilność programu jest sprawdzana od ponad 15 lat przez wiele tysięcy użytkowników.

  • Dokumentacja

    Ważnym elementem każdego projektu informatycznego jest dokumentacja, zarówno dla programistów jak i użytkowników. W przypadku systemów dedykowanych należy mieć na uwadze  dodatkowe koszty stworzenia takiej dokumentacji.

    Nasz CRM posiada gotowe instrukcje i dokumenty pomocy, dotyczące pełnej funkcjonalności systemu.

  • Elastyczność

    Wbrew pozorom, systemy dedykowane nie muszą być bardziej elastyczne w konfiguracji od gotowych aplikacji. Dzieje się tak, ponieważ system CRM dedykowany nie nastawia się na rozwiązanie wielu problemów, a tylko tych zgłoszonych oraz przemyślanych w danym momencie przez Klienta.

    Nasz CRM jest narzędziem wysoce elastycznym i skalowalnym. Więcej informacji można znaleźć w zakładce Dla Klienta.

  • Wsparcie techniczne

    Jedna z istotniejszych kwestii to wsparcie techniczne. W przypadku projektów indywidualnych często do obsługi danego Klienta jest dedykowany konkretny pracownik, co ma swoje plusy i minusy. Główne aspekty jakie należy mieć na uwadze to ryzyko odejścia danego pracownika oraz wysokie koszty pomocy technicznej.

    Użytkownicy naszego programu CRM mogą bez limitów korzystać z pomocy technicznej w ramach posiadanej usługi Asysta. Warto podkreślić, że usługa ta jest świadczona za darmo przez pierwsze 12 miesięcy od zakupu systemu CRM!

  • Aktualizacje

    Projekt indywidualny tworzony jest raz, pod konkretne potrzeby opisane w danym momencie przez Klienta. Rozbudowa projektu indywidualnego jest kolejnym projektem indywidualnym i oczywiście wiąże się z wysokimi kosztami.

    Nasz CRM jest konsekwentnie rozbudowywany o dodatkowe funkcje oraz dostosowywany do zmieniającego się otoczenia informatycznego (przeglądarki internetowe, systemy operacyjne, aplikacje handlowe). Nowe wersje udostępnianie są Klientom w ramach pakietu asystowego za darmo.
CRM Rodo
04

RODO a CRM

Nowe regulacje związane z ochroną danych osobowych (RODO) narzuciły bardzo dużo nowych obowiązków związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez firmy.  System CRM do zarządzania relacjami z kontrahentami może bardzo ułatwić kwestię przetwarzania danych zgodnie z nowymi regulacjami. Przede wszystkim program CRM przechowuje dane w jednym miejscu a nie jak to często bywa w programach pocztowych czy plikach typu Excel pracowników. Warto tutaj zwrócić uwagę, iż zaawansowany program CRM umożliwia dostęp do danych zgonie z uprawnieniami nadanymi pracownikom, czuwa nad ważnością haseł, wymusza ich regularną zmianę, umożliwia odnotowywanie zdarzeń RODO, szyfruje dane wrażliwe oraz zapewnia bezpieczną transmisję danych.

 

 

.

CRM integracja
05

Czy integrować CRM z programem handlowym

 W przypadku gdy przedsiębiorstwo korzysta już z systemu handlowego lub oprogramowania ERP dobrym pomysłem jest zintegrowanie go z aplikacją CRM. Dzięki integracji baz danych użytkownik programu CRM będzie miał komplet informacji na temat Klienta z poziomu jednej aplikacji. W łatwy sposób będzie mógł podejrzeć faktury z systemu ERP, sprawdzić stan rozliczeń oraz analizować sprzedaż. Będzie mógł także w dowolnym momencie sprawdzić stan magazynowy produktu.  Warto także zauważyć, że integrując program CRM z ERP skrócimy czas wdrożenia - nie będzie konieczności importu bazy kontrahentów oraz produktów. Gotowa integracja w przypadku naszego systemu CRM jest dostępna dla Symfonii 2.0/ERP, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, WF-MAG, Subiekt GT, Enova 365, StreamSoft Prestiż.

Niezawodny CRM online
06

Oprogramowanie ITCube

Przedstawiamy i proponujemy Państwu sprawdzony, polski system dostępny on-line. O jego popularności świadczy fakt licznych wdrożeń w wielu branżach. Nasz program CRM to kompleksowe rozwiązanie do zarządzania relacjami z Klientami, które z łatwością dopasujemy pod najbardziej wymagających Klientów.

Umów się na bezpłatną prezentację i przekonaj w czym może pomóc Ci nasze oprogramowanie!

1000

Klientów

10000

Użytkowników

18

Lat na rynku

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.

Poradnik CRM

4.8 z 9