CRM w branży handlowej on-line CRM

CRM w branży handlowej

Wdrożenie w firmie WAGNER-SERVICE Sp. z o.o. to przykład zastosowania systemu CRM w branży  sprzedaży urządzeń dla przemysłu, budownictwa i majsterkowiczów. Firma oferuje maszyny do nanoszenia powłok lakierniczych i budowlanych - głównie: pistolety do malowania, agregaty, opalarki oraz urządzenia malarskie dla branży budowlanej i lakierowania przemysłowego.

CRM w WAGNER-SERVICE

Firma Wagner-service specjalizuje się w sprzedaży urządzeń dla przemysłu, budownictwa i majsterkowiczów. Oferuje zaawansowane oraz proste w obsłudze maszyny do nanoszenia powłok lakierniczych i budowlanych (głównie: pistolety do malowania, agregaty, opalarki oraz urządzenia malarskie dla branży budowlanej i lakierowania przemysłowego). Marka WAGNER ma ogólnoświatowy zasięg i ma swoich przedstawicieli i dystrybutorów w ponad 50 krajach świata.

 

Cel wdrożenia systemu CRM

Głównym impulsem do wdrożenia systemu CRM w firmie Wagner-Service była gwałtowna i nieoczekiwana zmiana rzeczywistości biznesowej związanej m.in. z pandemią COVID-19. Wdrożenie rozwiązania informatycznego klasy CRM miało w szczególności uwzględniać:

- optymalizację procesu sprzedaży i rozwijania relacji z Klientem w trybie pracy zdalnej,
- dostępność do informacji na urządzeniach typu Smartfon, laptop z różnymi systemami operacyjnymi,
- obieg dokumentów,
- skrócenie czasu realizacji procesów i identyfikacji błędów poprzez ograniczenie tradycyjnych form komunikacji (papierowe dokumenty i ustny przekaz),
- usprawnienie analityki i wsparcie procesów biznesowych.

Zakres projektu uwzględniał wdrożenie oprogramowania oraz przeszkolenie pracowników z uwzględnieniem zatrudnionych osób niepełnosprawnych.

 

Opis wdrożenia

Do realizacji wyżej postawionego celu został wybrany polski system – ITCube CRM. Z racji złożoności prowadzonego projektu wdrożenie zostało podzielone na kilka etapów.

W pierwszym etapie wykonana została analiza procesów biznesowych w firmie Wagner-Service z uwzględnieniem charakteru pracy i oczekiwań różnych działów. Zostały zdefiniowane kluczowe funkcjonalności systemu i określono kolejność wprowadzania poszczególnych modułów.

Drugi etap to prace konfiguracyjne dla ponad 80 użytkowników z wykorzystaniem m.in. następujących składowych systemu ITCube:

 - Moduł CRM – pracownicy uzyskali możliwość budowania wspólnej bazy klientów i partnerów biznesowych, w kontekście których planować będą zadania i odnotowywać aktywności. W celu ułatwienia zarządzania zespołami, udostępnione zostały kalendarze, tablica KANBAN oraz raporty.  Dodatkowo skonfigurowane zostały dokumenty handlowe oraz katalogi do przechowywania dokumentacji i innych plików związanych z obsługą Klientów. Istotnym elementem konfiguracji było odpowiednie wymodelowanie praw i uprawnień dla pracowników, tak aby mieli dostęp do wybranych informacji, raportów oraz funkcji systemu w zależności od działu i zajmowanego stanowiska.

 

- Moduł INTEGRATOR został dostosowany pod istniejący systemem handlowy i dał firmie Wagner-Service możliwość bieżącego monitorowania sprzedaży oraz podglądu w czasie rzeczywistym na wybrane dane z systemu handlowego. To szczególnie istotna funkcja w trybie pracy rozproszonej. Dodatkowo zostało oprogramowane pobieranie na oferty indywidualnych cenników z programu handlowego oraz automatyczne zmiany statusów Klientów w oparciu o sprzedaż.

- Moduł PROJEKTY, który umożliwia budowanie we własnym zakresie wzorców postępowań, został skonfigurowany tak, aby odwzorować różne procesy realizacji sprzedaży i instalacji linii malarskich. Całość została wsparta automatycznymi powiadomieniami.

- Moduł SERWIS został zintegrowany z zewnętrznym oprogramowaniem i umożliwia archiwizację protokołów serwisowych, które z automatu zasilają bazę systemu ITCube. Dzięki temu pracownicy mają dostęp w jednym systemie do pełnych informacji o Klientach, zgodnie z koncepcją widoku 360 stopni.
- Moduł FORMULARZE umożliwia tworzenie własnych, nowych funkcjonalności, co firma Wagner-Service wykorzystała do zbudowania formularza protokołu z testów i uruchomienia maszyn. Następnie dopisane zostały przez ITCube Software dedykowane wydruki protokołów w oparciu o projekt graficzny zamawiającego. W przyszłości, moduł ten będzie też odpowiedzialny za zarządzanie dedykowanymi planami sprzedażowymi.

„Doświadczenie, wiedza i zdolności analityczne pracowników firmy ITCube (od etapu prezentacji systemu, poprzez proces wdrożenia aż do wsparcia technicznego) oraz szybka reakcja na zgłaszane zagadnienia pozwalała nam przez cały czas trwania projektu czuć się komfortowo i bezstresowo uczestniczyć w pracach wdrożeniowych. Założony harmonogram prac został zrealizowany bez opóźnień, a dodatkowo zamawiane przez nas raporty i niestandardowe ustawienia systemu były bezbłędnie implementowane. Zdecydowanie polecam firmę ITCube Software jako rzetelnego i godnego zaufania partnera w biznesie.” - tak podsumowane zostało wdrożenie przez lidera projektu po stronie firmy Wagner-Service – Panią Ninę Kocy.

Ostatni etap to rzetelne szkolenia dla użytkowników, którzy zostali podzieleni na grupy ze względu na zakres obowiązków i reprezentowany dział.

Warto nadmienić, iż pomimo wielu niestandardowych ustawień systemu oraz indywidualnych modyfikacji, firma Wagner-Service nadal ma dostęp do standardowych aktualizacji systemu, co czyni go tańszym do utrzymania w przyszłości od projektu indywidualnego.

 

 

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.

CRM w branży handlowej

2.3 5 z 3 1