Co to jest AI?
2024-03-14, Autor: Piotr Stanek
AI (skrót od Artificial Intelligence) czyli sztuczna inteligencja, to obszar informatyki zajmujący się tworzeniem systemów komputerowych, które mogą wykonywać zadania wymagające ludzkiej inteligencji. AI obejmuje wiele różnych technik i podejść, takich jak uczenie maszynowe, przetwarzanie języka naturalnego, rozpoznawanie wzorców, optymalizacja, planowanie czy robotyka.
Główne cele Artificial Intelligence to tworzenie programów i systemów, które mogą:
- Rozumieć środowisko, w którym działają.
- Rozpoznawać wzorce i wykrywać zależności.
- Uczyć się i dostosowywać do zmieniających się warunków.
- Wykonywać zadania, które zwykle wymagają ludzkiej inteligencji
Obecnie AI jest stosowana w wielu dziedzinach, takich jak medycyna, finanse, przemysł, nauka, usługi (przykładowo w tłumaczeniach, projektowaniu czy programowaniu). Jest kluczowym elementem rozwoju technologicznego i ma potencjał do zmiany wielu aspektów naszego życia codziennego.
Sztuczna Inteligencja znajdzie także zastosowanie w systemach do zarządzania relacjami z Klientami. CRM to wielka baza danych zawierająca szereg informacji na temat Klientów. Wykorzystując ją sztuczna inteligencja może:
- analizować duże ilości danych dotyczących klientów, takie jak zachowanie zakupowe, interakcje z firmą i preferencje, aby przewidywać zachowania klientów w przyszłości. Na podstawie tych prognoz firmy mogą podejmować bardziej skuteczne działania marketingowe oraz sprzedażowe.
- automatycznie segmentować kontrahentów na podstawie różnych czynników, takich jak preferencje produktowe czy historia zakupów. Dzięki temu można lepiej dopasować ofertę do potrzeb poszczególnych grup klientów.
- wykrywać istotne wzorce w zachowaniu klientów, takie jak zmiany w zachowaniu zakupowym czy sygnały o możliwych problemach z obsługą klienta. Dzięki temu firmy mogą szybko reagować na te sygnały.
TAGI: AI, Sztuczna Inteligencja, Artificial Intelligence, CRM