Czym jest Campaign management?

2019-03-21, Autor: Krzysztof Baścik

Campaign management  to narzędzie do tworzenia, prowadzenia, monitorowania i mierzenia skuteczności kampanii marketingowych. Programy typu campaign management definiują grupy docelowe kampanii marketingowej lub sprzedażowej,  szacują potencjalny pobyt na produkty, określają najbardziej efektywny kosztowo i skuteczny sposób dotarcia do klienta końcowego.

Obecnie jest coraz więcej form dotarcia do klientów. Do dyspozycji mamy już nie tylko takie tradycyjne formy jak ulotki, bilbordy, targi, telemarketing ale przede wszystkim docieramy do Klientów poprzez sieć Internet czyli stronę www, media społecznościowe, kampanie e-mailowe, kampanie remarketingowe czy boksu reklamowe. Przy takiej ilości różnych form reklamy i możliwych do zdefiniowania kampanii nie ma możliwości analizowania ich skuteczności bez wyspecjalizowanego oprogramowania jakim jest Campaign management.

Celem zarządzania kampanią jest wypracowanie strategii, które są najbardziej efektywne i dochodowe dla przedsiębiorstwa. Campaign management stanowi bardzo ważne narzędzie dla działu marketingu oraz dla kadry kierowniczej w przedsiębiorstwie. 

Programy Campaign management mogą występować jako niezależne oprogramowanie lub być częścią systemu CRM.

Czytaj także:

Najważniejsze trendy w marketingu

TAGI:  Campaign management, CRM, Marketing

 

PoprzednieNastępne