CRM dla firmy usługowej
Oprogramowanie CRM stworzone przez ITCube Software znajduje zastosowanie w bardzo różnych firmach usługowych. Często wspiera pracę w przedsiębiorstwach prowadzących szkolenia, organizujących eventy, konferencje a także w kancelariach prawnych, firmach doradczych, biurach księgowych oraz instytucjach finansowych. Poniżej zaprezentowano opis wdrożenia naszego programu CRM w firmie usługowej należącej do grupy 3A-LINK.
Wdrożenie CRM w grupie 3A-LINK
Z początkiem 2007 roku firma 3alink Tłumaczenia podjęła decyzję o konieczności zmiany oprogramowania klasy CRM. Wykorzystywany do tej pory autorski system CRM nie spełniał już wszystkich stawianych przed nim wymagań. Kluczową decyzją było czy zdecydować się na gotowe rozwiązanie CRM, czy też zlecić wykonanie oprogramowania CRM "szytego na miarę". Wybór padł na rozwiązanie ITCube, który już w wersji podstawowej w dużej mierze realizował oczekiwania Klienta. Istotne także było, iż producent wybranego systemu CRM dysponował dużym doświadczeniem z zakresu dostarczania oprogramowania CRM dla firm usługowych.
Analiza przedwdrożeniowa
Cały proces wdrożenia rozpoczął się od szczegółowej analizy przedwdrożeniowej. Przede wszystkim należało upewnić się czy wybrany system CRM spełni stawiane przed nim wymagania. W trakcie rozmów okazało się, iż program w dużej mierze realizuje założenia funkcjonalne. Tak więc dalsze prace skoncentrowane były na omówieniu dodatkowych oraz modyfikacji istniejących raportów. Analiza wykazała także konieczność przygotowania szeregu wydruków niezbędnych w codziennej pracy biura.
Wdrożenie programu CRM dla firmy usługowej
W momencie gdy zakończyła się analiza wdrożeniowa, firma 3alink Tłumaczenia poznała dokładną konfigurację systemu CRM, jaką będzie musiała zakupić. Określono także jakie będą koszty związane z pracami wdrożeniowymi oraz z dopisaniem dodatkowej funkcjonalności.
W momencie przystąpienia do fazy właściwego wdrożenia, prace rozpoczęły się od instalacji oprogramowania CRM oraz przeniesienia danych z archiwalnego systemu. Następnie przystąpiono do konfigurowania programu CRM.
Prace wdrożeniowe przebiegły bardzo sprawnie, ponieważ wszystkie najważniejsze założenia zostały omówione podczas analizy wdrożeniowej. Tak więc wprowadzono wszystkie wartości słowników, zdefiniowano pola dodatkowe oraz skonfigurowano formularze opisane w procedurach ISO grupy 3alink. Etap ten zakończył się szkoleniem dla pracowników z podstaw systemu CRM.
Równocześnie gdy pracownicy zaczynali korzystać z aplikacji CRM trwały już prace związane z dopisywaniem dodatkowej funkcjonalności. W momencie gdy zostały zakończone rozpoczął się kolejny etap - instalacji nowej wersji oprogramowania CRM oraz szkoleń z zaawansowanych funkcjonalności. Po tym etapie firma 3alink Tłumaczenia w pełni rozpoczęła korzystanie z aplikacji CRM.
Kolejny etap wdrożenia to włączenie do systemu oddziałów firmy 3alink Tłumaczenia oraz firm zależnych. Tutaj szczególną uwagę należało zwrócić na prawa dostępu, tak aby osoby z zewnątrz miały dostęp tylko do "swoich" kontrahentów. Natomiast kierownictwo firmy 3alink Tłumaczenia oczywiście miało dostęp do wszystkich danych oraz analiz.
"System ITCube znacznie usprawnił nam pracę. Dzięki niemu możemy teraz obsługiwać więcej zleceń równocześnie a ja zawsze mam pełną kontrolę nad projektami realizowanymi przez pracowników." - nie kryje radości pan Tadeusz Królczyk - Dyrektor Generalny 3alink Tłumaczenia.
Podsumowanie
Całość przedsięwzięcia zamknęła się w ciągu trzech miesięcy. Aktualnie grupa 3ALINK wykorzystuje nasz system CRM w następującej konfiguracji: CRM, MAIL, FAKS, PROJEKTY, RAPORTY, SMS, CTI oraz FORMULARZE. Zapraszamy także do zapoznania się z innymi referencjami crm dla firmy usługowej. Warto zauważyć, iż obecnie firmy usługowe stanowią 32 procent wszystkich firm inwestujących w system CRM (według portalu SelectHub).