Czym jest Customer Experience?
2019-11-05, Autor: Piotr Stanek
Customer Experience (w skrócie CX) to pojęcie, które w ostatnim czasie zyskało bardzo na popularności. Wiąże się z rożnymi czynnikami związanymi z pozyskaniem, obsługą oraz utrzymaniem klientów. Ale czym dokładnie jest Customer Experience?
W Internecie występuje wiele definicji pojęcia CX. Przykładowo Gartner definiuje doświadczenie klienta jako "postrzeganie klienta i związane z tym odczucia spowodowane jednorazowym i skumulowanym efektem interakcji z pracownikami, systemami, kanałami lub produktami dostawcy". Według Forrester Research Customer Experience to doświadczenie klienta opisywane jako: "Jak klienci postrzegają ich interakcje z Twoją firmą.”
Customer Experience podobnie jak CRM to znacznie szersze pojęcie. To tak na prawdę podejście do prowadzenia biznesu, w którym poświęcono szczególną uwagę Klientowi we wszystkich działaniach firmy.
TAGI: Customer Experience, CX, CRM