Czym jest front office?

2019-03-22, Autor: Krzysztof Baścik

Front office  to termin  dotyczący pracowników firmy, którzy mają bezpośredni kontakt z Klientami. W zależności od profilu przedsiębiorstwa mogą to być osoby z działu handlowego odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, pracownicy z biura obsługi Klienta czy serwisu.  To oni są odpowiedzialni za kontakt z Klientem, w przeciwieństwie do back-office, czyli osób z którymi Klienci nie mają styczności.

System CRM jest zatem głównie kierowany do osób z front office. Nie oznacza to że, pracownicy back-office nie mają dostępu do tego typu programów - często także korzystają z aplikacji CRM, która nie tylko jest odpowiedzialna za poprawę komunikacji z Klientami ale także odpowiada za organizację czasu pracy. Systemy CRM jak i programy handlowe to podstawowe narzędzia pracy osób z front office.

TAGI: front office, system CRM, CRM 

 

PoprzednieNastępne