Jak usprawnić proces sprzedaży dzięki CRM? on-line CRM

Jak usprawnić proces sprzedaży dzięki CRM?

Proces sprzedaży jest kluczowym elementem dla większości firm. Niezależnie czy prowadzisz firmę handlową, usługową czy produkcyjną dobrze zorganizowany proces sprzedaży ma kluczowy wpływ na przychody Twojej firmy. Aby wykorzystać potencjał przedsiębiorstwa należy skorzystać ze specjalistycznego narzędzia jakim jest system do zarządzania relacjami z Klientami. Zobaczmy jak program CRM może usprawnić proces sprzedaży.

Centralna baza potencjalnych Klientów


Każdy z pracowników działu handlowego posiada „swoją” bazę kontaktów. Oczywiście nie są to jego dane, ale dane należące do firmy. Niezwykle istotne jest aby wszystkie dane dotyczące obecnych jak i potencjalnych Klientów były zapisane w systemie, tak aby:

  • zapewnić szybki dostęp do kluczowych informacji o kontrahencie,
  • klienci byli przypisani do odpowiednich opiekunów,
  • każdy z użytkowników miał dostęp do kontrahentów zgodnie z nadanymi uprawnieniami,
  • istniało jedno miejsce, w którym gromadzimy i zabezpieczamy dane o Klientach.

Tak sformalizowana baza firm, z którymi współpracujemy daje szereg korzyści. Przede wszystkim już samo uporządkowanie bazy kontrahentów daje nam poprawę efektywności pracy, ponieważ nie tracimy czasu na wyszukiwanie kontaktów w różnych programach czy notatnikach. Wdrażając system CRM unikniemy też konfliktów czy podwójnej obsługi tych samych Klientów. Dodatkowo wiedza firmowa zostaje na serwerach firmy. Handlowiec odchodząc do konkurencji nie zabierze kontaktów ze sobą, a osoba zastępująca go będzie miała dostęp do wszystkich istotnych informacji o kupującym.

Usprawnij dział handlowy dzięki spójnej bazie kontrahentów


Planowanie wizyt handlowych


Planowanie wizyt handlowych to jedno z najważniejszych zadań osób pracujących w dziale handlowym. CRM w tym zakresie daje do dyspozycji wiele użytecznych narzędzi, dzięki którym pracownicy mogą planować swój czas pracy, a kierownicy czy dyrektorzy mają wgląd w kalendarze swoich podwładnych. Daje to szereg korzyści, ponieważ pracownik zawsze wie z kim i kiedy ma się spotkać, a system crm podpowie mu jak najszybciej dojechać do Klienta. Pozostawione do zadania komentarze, ułatwiają realizację zadań i zapamiętanie kluczowych informacji. Kierownik natomiast za pomocą jednego kliknięcia może sprawdzić co handlowiec ma zaplanowane na dany dzień, tydzień czy miesiąc. Takie podejście gwarantuje także oszczędność czasu, ponieważ handlowcy nie przygotowują osobnych raportów ze swojej aktywności – wystarczy, że odnotują skrupulatnie swoje wizyty handlowe, a ich przełożony ma od razu dostęp do wielu raportów związanych z ich pracą.

Kalendarz działu handlowego


Kreator i baza ofert


To fundamentalna funkcjonalność, bez której system crm jest narzędziem niekompletnym. W naszym systemie CRM dajemy do dyspozycji użytkownika prosty i elastyczny mechanizm, za pomocą którego użytkownik będzie mógł:

  • szybko stworzyć ofertę lub zamówienie dla Klienta,
  • zarejestrować ofertę przygotowaną w zewnętrznym oprogramowaniu,
  • wysłać ofertę do Klienta w postaci html lub pdf według wcześniej wskazanego szablonu,
  • monitorować wysłane oferty,
  • analizować oferowane produkty,
  • tworzyć lejki sprzedażowe,
  • wyszukiwać oferty po wielu kryteriach.

Warto zauważyć, iż kreator dokumentów handlowych tworzy ofertę lub zamówienie w kontekście stworzonej bazy produktowej (która może być zintegrowana z systemem handlowym) oraz w oparciu o zapisane poziomy cenowe oraz rabaty. Dzięki temu handlowiec przygotowuje ofertę szybko oraz unika pomyłek. Dodatkowo mamy także pewność, że wszystkie oferty przedstawione Klientom prezentując spójny obraz firmy, który został opracowany przez zarząd lub dział marketingu.

 

Kreator ofert


Lejek sprzedażowy


Lejek sprzedaży to niezwykle ważna funkcjonalność systemu CRM zarówno dla handlowca jak i dla kierownika działu handlowego. Raport ten umożliwia analizowanie i monitorowanie procesu sprzedaży pod kątem prawidłowości jego przebiegu. Lejek sprzedażowy udostępnia m.in. następujące informacje:

  1. Ile jest ofert oraz na jakie wartości w podziale na kolejne etapy sprzedaży
  2. Łatwe przeglądanie ofert na każdym etapie lejka
  3. Analizowanie skuteczności sprzedaży każdego z pracowników działu handlowego
  4. Szybkie wykrycie problemów z konwersją ofert do kolejnych etapów
  5. Prognozę przyszłych przychodów i zysków firmy

 

Lejek sprzedażowy kluczowy raport w crm

 
Tworzenie własnego wzorca procesu sprzedażowego

Wykorzystując proste mechanizmy systemu CRM można bardzo usprawnić pracę działu handlowego. Odnotowywanie kontrahentów, kontaktów, planowanie czasu pracy, tworzenie ofert to funkcjonalności, które przydają się w każdej firmie. Dla najbardziej wymagających klientów przygotowaliśmy moduł projektowy, za pomocą którego Klient we własnym zakresie może modelować procesy zachodzące w firmie takie jak proces sprzedażowy, reklamacyjny, czy obiegu dokumentów. W tym przypadku użytkownik programu crm sam decyduje jak proces sprzedażowy ma wyglądać. Przykładowo można wymodelować kiedy handlowiec ma się skontaktować z kontrahentem w sprawie oferty oraz jakie inne działania powinien podjąć handlowiec aby mieć pewność, że zrobił wszystko aby Klient nie zapomniał o naszej ofercie.

 

CRM to narzędzie, które niewątpliwie pomoże w sprawniejszym funkcjonowaniu działu handlowego i przyczyni się do osiągnięcia sukcesu. Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia się na bezpłatną telekonferencję w celu zaprezentowania możliwości naszego systemu.