CRM w chmurze on-line CRM

CRM w chmurze

2019-04-02 Autor: Edward Bursztyn

System CRM może być zainstalowany w siedzibie Klienta lub w chmurze obliczeniowej. W przypadku działania naszego programu CRM w modelu chmury całe oprogramowanie jest zainstalowane na serwerze zewnętrznym a system dostępny jest on-line. Obsługa programu odbywa się poprzez przeglądarkę internetową za pomocą komputera, tabletu czy telefonu komórkowego.

Obecnie wyróżnia się chmury prywatne, będące częścią organizacji i zarządzane przez dział IT, oraz publiczne, będące usługą zewnętrznego, ogólnie dostępnego dostawcy. Realizacja wdrożenia naszego systemu CRM możliwa jest zarówno w jednym jak i w drugim modelu.

CRM w modelu chmury publicznej umożliwia lokalizację programu oraz bazy danych systemu poza siedzibą firmy. Takie rozwiązanie pozwala na skorzystanie z dodatkowych usług oferowanych przez dostawców chmury takich jak monitorowanie wydajności serwera, aktualizacja sprzętu oraz systemu operacyjnego a także dodatkową archiwizację danych. Przykładem rozwiązań w chmurze mogą być takie systemy jak SalesForce (dostępny także w wersji do zainstalowania lokalnie) czy Pipedrive.

W przypadku chmury publicznej pamiętać należy jednak o ograniczeniu wielkości miejsca na dysku do przechowywania bazy danych oraz kopii zapasowych, limitowaniu szybkości lub ilości przesyłanych danych czy kwestiach prawnych związanych z RODO (należy podpisać umowę powierzenia danych z firmą, która zarządza chmurą). W przypadku chmury publicznej rozszerzenie parametrów serwera zazwyczaj jest bezproblemowe, związane jedynie z większymi opłatami miesięcznymi za dostęp do serwera.

Umieszczenie oprogramowania CRM w chmurze publicznej posiada również kilka istotnych ograniczeń dotyczących integracji z urządzeniami czy programami, które już funkcjonują w firmie. Mowa tutaj o centrali telefonicznej, programie fakturowo-magazynowym czy wspólnych zasobach sieciowych do przechowywania współdzielonych plików.

Wybór systemu CRM w modelu chmury prywatnej, gdy baza danych systemu fizycznie zlokalizowana jest w siedzibie firmy, pozwala na wykorzystanie już istniejącej infrastruktury firmowej. Wdrożenie naszego systemu CRM w tym modelu daje pełną dowolność przy wyborze systemu operacyjnego (linux, windows). Umiejscowienie aplikacji CRM w chmurze prywatnej umożliwia integrację programu z infrastrukturą teleinformatyczną przedsiębiorstwa. Dzięki temu możliwe jest przykładowo zorganizowanie wymiany danych z systemem ERP, identyfikacja oraz dokonywanie połączeń telefonicznych z poziomu programu customer relationship management, bezpośredni dostęp do serwera plików.

Zobacz także:

 Tagi: CRM, SaaS, Chmura, System CRM, CRM w chmurze

CRM w chmurze

3.7 5 z 6 1

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.