CRM w branży grzewczej oraz chłodniczej
Bardzo szybki rozwój przedsiębiorstw z branży grzewczej oraz instalacyjnej, a także rosnąca konkurencja zmusiła firmy do szukania rozwiązań informatycznych usprawniających pracę związaną z zarządzaniem relacjami z Klientami. System CRM - ITCube jest odpowiedzią na rosnące wymagania Klientów w tym zakresie. Program wspiera działania handlowe związane z inwestycjami, wizytami handlowymi oraz ułatwia planowanie.
CRM w branży grzewczej, sanitarnej, chłodniczej, instalacyjnej
Bardzo szybki rozwój przedsiębiorstw z branży grzewczej oraz instalacyjnej, a także rosnąca konkurencja zmusiła firmy do szukania rozwiązań informatycznych usprawniających pracę związaną z zarządzaniem relacjami z Klientami. Nasz system CRM jest odpowiedzią na rosnące wymagania Klientów w tym zakresie. Program wspiera działania handlowe związane z inwestycjami, wizytami handlowymi oraz ułatwia planowanie działań handlowych jak i marketingowych.
ITCube w EUROTERM
Firma EUROTERM odniosła na rynku duży sukces. Aby utrzymać tempo rozwoju i sprzedaży, rozpoczęła poszukiwania rozwiązania do zarządzania kontaktami z Klientami zintegrowanego z systemem Comarch ERP XL. Głównym celem postawionym przed systemem crm było ułatwienie kadrze kierowniczej kontroli nad oddziałami oraz handlowcami, a także udostępnienie pracownikom narzędzia wspierającego ich pracę w codziennych kontaktach z Klientami. Przy wielooddziałowej strukturze firmy oraz kilku działach, wdrożenie systemu crm było dużym wyzwaniem. Wybór dostawcy systemu CRM padł na firmę ITCube Software, która posiada bogate doświadczenie i wiele referencji z branży grzewczej, chłodniczej oraz instalacyjnej.
Analiza przedwdrożeniowa systemu CRM
W lipcu 2016 w Przemyślu odbyła się kilkudniowa analiza przedwdrożeniowa. Początkowo został zaprezentowany system w wersji standardowej, a następnie omówiono niezbędne raporty wykorzystywane w firmie EUROTERM, bez których wdrożenie systemu CRM nie przyniosło by oczekiwanych rezultatów. Uczestnicy projektu koncentrowali swoją uwagę również na kluczowych aspektach związanych z prowadzeniem działań handlowych w kontekście inwestycji oraz definiowaniem atrybutów dla kontrahentów względem ich wymagań oraz potencjału. Rozmowy dotyczyły nie tylko obszaru związanego z działem handlowym, ale także działań realizowanych przez pracowników marketingu. Bardzo ważną kwestią było także omówienie modelu praw i uprawnień aby osoby z różnych działów miały dostęp tylko do niezbędnych informacji.
Na koniec analizy przedwdrożeniowej została zainstalowana wersja demonstracyjna naszego systemu CRM oraz omówiono integrację z programem Comarch ERP XL. Był to bardzo istotny element oferty, bez którego całe przedsięwzięcie nie byłoby dla EUROTERM satysfakcjonujące.
Wdrożenie systemu CRM w branży grzewczej i instalacyjnej
Wdrożenie w firmie EUROTERM zostało podzielone na kilka etapów. Pierwszy etap wiązał się z zainstalowaniem programu w wersji standardowej, ustawieniem praw i pól słownikowych oraz integracją aplikacji crm z systemem Comarch ERP XL. Następnie prace dotyczyły przeniesienia wszystkich dokumentów handlowych takich jak: faktury, dokumenty WZ, zamówienia klienta, plany sprzedażowe oraz oferty, z systemu handlowego do aplikacji CRM. Po zakończeniu tych prac system był gotowy aby handlowcy rozpoczęli w nim pracę. Na początku zostali przeszkoleni pracownicy działu instalatorskiego. Dzięki wstępnemu importowi danych użytkownicy programu CRM od razu widzieli swoich klientów, ich sprzedaż oraz oferty, które im wcześniej przygotowywali. W ten sposób mogli skupić swoją uwagę na zarządzaniu inwestycjami, szczegółowym opisywaniem kontrahentów oraz planowaniem wizyt handlowych. Dzięki systemowi CRM oraz integracji z programem ERP wszystkie kluczowe informacje na temat Klientów zostały zgromadzone w jednym miejscu, a handlowiec miał do nich dostęp on-line. Kolejny etap związany był z dopisywaniem raportów dla kierowników, dyrektorów oraz zarządu. Dzięki szczegółowym analizom wszystkie działania handlowe są pod kontrolą, a firma EUROTERM może koncentrować się na dalszym rozwoju.
Podsumowanie
„Program ITCube zintegrowany z Comarch ERP XL bardzo pomógł nam w planowaniu, raportowaniu a także rozliczaniu działań handlowych oraz marketingowych.” - podkreśla Pan Wojciech Procyk, dyrektor Zarządzający Pionem Sprzedaży w Firmie EUROTERM oraz osoba odpowiedzialna za wdrożenie systemu CRM. Cały proces wdrożenia zakończył się w ciągu 3 miesięcy. Obecnie z systemu korzysta ponad 70 użytkowników.
Przeczytaj także o korzyściach wynikających z wdrożenia systemu CRM w firmie handlowej.