CRM dla branży grzewczej on-line CRM

CRM w branży grzewczej oraz chłodniczej


Bardzo szybki rozwój przedsiębiorstw z branży grzewczej oraz instalacyjnej, a także rosnąca konkurencja zmusiła firmy do szukania rozwiązań informatycznych usprawniających pracę związaną z zarządzaniem relacjami z Klientami. System CRM - ITCube jest odpowiedzią na rosnące wymagania Klientów w tym zakresie. Program wspiera działania handlowe związane z inwestycjami, wizytami handlowymi oraz ułatwia planowanie.

CRM w branży grzewczej, sanitarnej, chłodniczej, instalacyjnej

Bardzo szybki rozwój przedsiębiorstw z branży grzewczej oraz instalacyjnej, a także rosnąca konkurencja zmusiła firmy do szukania rozwiązań informatycznych usprawniających pracę związaną z zarządzaniem relacjami z Klientami. Nasz system CRM jest odpowiedzią na rosnące wymagania Klientów w tym zakresie. Program wspiera działania handlowe związane z inwestycjami, wizytami handlowymi oraz ułatwia planowanie działań handlowych jak i marketingowych.



ITCube w EUROTERM

Firma EUROTERM odniosła na rynku duży sukces. Aby utrzymać tempo rozwoju i sprzedaży, rozpoczęła poszukiwania rozwiązania do zarządzania kontaktami z Klientami zintegrowanego z systemem Comarch ERP XL. Głównym celem postawionym przed systemem crm było ułatwienie kadrze kierowniczej kontroli nad oddziałami oraz handlowcami, a także udostępnienie pracownikom narzędzia wspierającego ich pracę w codziennych kontaktach z Klientami. Przy wielooddziałowej strukturze firmy oraz kilku działach, wdrożenie systemu crm było dużym wyzwaniem. Wybór dostawcy systemu CRM padł na firmę ITCube Software, która posiada bogate doświadczenie i wiele referencji z branży grzewczej, chłodniczej oraz instalacyjnej.

Analiza przedwdrożeniowa systemu CRM

W lipcu 2016 w Przemyślu odbyła się kilkudniowa analiza przedwdrożeniowa. Początkowo został zaprezentowany system w wersji standardowej, a następnie omówiono niezbędne raporty wykorzystywane w firmie EUROTERM, bez których wdrożenie systemu CRM nie przyniosło by oczekiwanych rezultatów. Uczestnicy projektu koncentrowali swoją uwagę również na kluczowych aspektach związanych z prowadzeniem działań handlowych w kontekście inwestycji oraz definiowaniem atrybutów dla kontrahentów względem ich wymagań oraz potencjału. Rozmowy dotyczyły nie tylko obszaru związanego z działem handlowym, ale także działań realizowanych przez pracowników marketingu. Bardzo ważną kwestią było także omówienie modelu praw i uprawnień aby osoby z różnych działów miały dostęp tylko do niezbędnych informacji.

 

Na koniec analizy przedwdrożeniowej została zainstalowana wersja demonstracyjna naszego systemu CRM oraz omówiono integrację z programem Comarch ERP XL. Był to bardzo istotny element oferty, bez którego całe przedsięwzięcie nie byłoby dla EUROTERM satysfakcjonujące.

Wdrożenie systemu CRM w branży grzewczej i instalacyjnej

Wdrożenie w firmie EUROTERM zostało podzielone na kilka etapów. Pierwszy etap wiązał się z zainstalowaniem programu w wersji standardowej, ustawieniem praw i pól słownikowych oraz integracją aplikacji crm z systemem Comarch ERP XL. Następnie prace dotyczyły przeniesienia wszystkich dokumentów handlowych takich jak: faktury, dokumenty WZ, zamówienia klienta, plany sprzedażowe oraz oferty, z systemu handlowego do aplikacji CRM. Po zakończeniu tych prac system był gotowy aby handlowcy rozpoczęli w nim pracę. Na początku zostali przeszkoleni pracownicy działu instalatorskiego. Dzięki wstępnemu importowi danych użytkownicy programu CRM od razu widzieli swoich klientów, ich sprzedaż oraz oferty, które im wcześniej przygotowywali. W ten sposób mogli skupić swoją uwagę na zarządzaniu inwestycjami, szczegółowym opisywaniem kontrahentów oraz planowaniem wizyt handlowych. Dzięki systemowi CRM oraz integracji z programem ERP wszystkie kluczowe informacje na temat Klientów zostały zgromadzone w jednym miejscu, a handlowiec miał do nich dostęp on-line. Kolejny etap związany był z dopisywaniem raportów dla kierowników, dyrektorów oraz zarządu. Dzięki szczegółowym analizom wszystkie działania handlowe są pod kontrolą, a firma EUROTERM może koncentrować się na dalszym rozwoju.


Podsumowanie

Program ITCube zintegrowany z Comarch ERP XL bardzo pomógł nam w planowaniu, raportowaniu a także rozliczaniu działań handlowych oraz marketingowych.” - podkreśla Pan Wojciech Procyk, dyrektor Zarządzający Pionem Sprzedaży w Firmie EUROTERM oraz osoba odpowiedzialna za wdrożenie systemu CRM. Cały proces wdrożenia zakończył się w ciągu 3 miesięcy. Obecnie z systemu korzysta ponad 70 użytkowników.

Przeczytaj także o korzyściach wynikających z wdrożenia systemu CRM w firmie handlowej.

 

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.

CRM dla firmy grzewczej

2.3 5 z 3 1