System CRM a lepsze relacje z Klientami on-line CRM

System CRM a lepsze relacje z Klientami

2019-07-22 Autor:  Piotr Stanek

Klienci są dla nas najważniejsi, ponieważ dzięki nim udaje nam się dalej rozwijać działalność. Aby jednak obsługiwać ich w jak najlepszy sposób, to musimy wprowadzić w swojej firmie odpowiednią strategię. Dzięki temu profesjonalna obsługa Klienta nie będzie przypadkowa, lecz dobrze zaplanowana. Aby to osiągnąć muszą wysilić się nie pojedyncze osoby, ale wszyscy pracownicy. Właśnie dlatego idealnym rozwiązaniem, by móc polepszyć relacje z Klientami, jest zastosowanie właściwego systemu CRM.

Aby strategia ukierunkowana na Klienta przyniosła zamierzony efekt, to najpierw musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, po co jest nam taki system CRM i co powinien on posiadać. Może to wymagać konsultacji zarządu, managerów, handlowców i pozostałych pracowników, aby łatwiej było określić potrzeby takiej aplikacji. Kluczowe jest również przeanalizowanie różnych procesów, które pojawiają się w organizacji.

 
Rynek jest bogaty w przeróżne programy CRM, natomiast my chcemy uzyskać taki, który najlepiej dostosuje się do naszej firmy oraz pozwoli nam zbudować najlepsze relacje z Klientami. Wtedy CRM ułatwia zarządzanie dobrymi relacjami z Klientami. To spowoduje, że sprawniej zadbamy o aktualne i przyszłe potrzeby naszych klientów oraz ich oczekiwania. Aktualnie widać,  że firmy za bardzo skupiają się na ciągłym pozyskiwaniu nowych Klientów, co znacznie więcej kosztuje. Aż 90% firm zaniedbuje przez to 65% aktualnie obsługiwanych odbiorców. Gdyby oni okazali się lojalnymi klientami, to łatwiej byłoby nam sprzedawać im jeszcze więcej. 

 Aby zdobyć zaufanie Klientów, należy dostarczać produkty i usługi:

  • zgodnie z ich oczekiwaniami
  • o stałej, dobrej jakości
  • na czas

 
Na wpływ tych wszystkich czynników mają przeróżni pracownicy w firmie, dział produkcyjny, logistyczny, serwisowy, handlowy. Duże znaczenie odgrywa tutaj jeszcze dostęp i przepływ informacji między pracownikami. Także pewne informacje o Kliencie mogą wpływać na to, kiedy i jak należy się z nim kontaktować. Możliwe, że mamy dla niego nową ofertę, klient obchodzi urodziny, i właśnie wtedy powinniśmy się odezwać. By pamiętać w taki sposób o wszystkich Klientach, to wystarczy te dane i procesy sprzedażowe wprowadzić do systemu CRM.

 
Klienci znacznie chętniej współpracują z handlowcami, którzy dokładnie znają się na danej branży, rynku i specyfice firmy. Dzięki temu łatwiej im wczuć się w położenie Klienta, wybrać najlepszą ofertę i dokładnie wyjaśnić, dlaczego będzie ona najlepsza. Aby dokonać skutecznej sprzedaży przydaje się handlowcom dokładna wiedza na temat produktów i usług oraz ich zastosowania u Klienta. CRM zapewnia łatwe wyszukiwanie tego typu danych oraz dodatkowo usprawnia przepływ informacji między pracownikami, działami i oddziałami firmy.

 
Gdy już podejmiemy z Klientem współpracę, to do budowania z nim relacji przyczyni się dotrzymywanie wszystkich obietnic. A jeśli czasami nie będzie to możliwe, to wcześniej starajmy się go o tym uprzedzić, nie unikając trudnych tematów. Odpowiednio wdrożony system CRM jest w stanie wymusić obieg takich informacji w przedsiębiorstwie. Dzięki temu Klient jest powiadamiany zawsze na czas. I to sprawia, że nie traci do nas zaufania.

Customer Experience w CRM a relacje z Klientami


Customer Experience to podejście do prowadzenia biznesu, w którym uwzględnia się klienta i jego oczekiwania we wszystkich działaniach firmy. To również opinie Klienta na temat naszej firmy na podstawie dotychczasowych z nią przeżyć. Warto analizować, jakie odczucia u Klientów wzbudza nasza firma. Czy współpracę uważają za pozytywną? Może to obejmować także potencjalnych Klientów, którzy mieli możliwość słyszeć o firmie, pojawić się na jej stronie, zapoznać się z ofertą. Możliwe, że na pewnym etapie sprzedaży produktu czy usługi, część z nich zrezygnowała ze współpracy. Dlaczego? W jakim dokładnie momencie? Odpowiedni CRM jest w stanie odpowiedzieć nam na te pytania.

 
Widać więc, że systemy CRM umożliwiają o wiele lepsze budowanie relacji z Klientami. Zachęcamy do kontaktu, a pomożemy wybrać CRM idealnie dopasowany do Państwa firmy!

 

Zobacz także:

Tagi: CRM, Customer Experience, 

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.