Automatyzacja kontaktu z klientem on-line CRM

Automatyzacja kontaktu z Klientami w systemach CRM

Automatyzacja, jako proces zastępowania pracy ludzi przez maszyny, postępuje coraz mocniej. Nie ma się czemu dziwić, wszak nowe technologie pozwalają tworzyć produkty jeszcze lepsze i oferować usługi w coraz bardziej konkurencyjnych cenach.

Jak zautomatyzować pracę handlowców?

W codziennych czynnościach handlowych spotykamy się często z sytuacjami powtarzalnymi. Przykładem może tu być korespondencja z Klientem, tworzenie ofert, przypominanie o spotkaniach i płatnościach, informowanie o statusie zamówienia czy monitorowanie procesu reklamacji. Bez wsparcia odpowiedniego narzędzia, czynności te są czasochłonne, a niekiedy monotonne. Decydując się na system CRM nie tylko porządkujemy bazę kontrahentów, ale mamy realny wpływ na usprawnienie pracy w firmie poprzez wprowadzenie automatyzmów. W konsekwencji zwiększamy komfort pracy i zadowolenie pracowników.

 

Gotowe szablony dokumentów

Wiele dokumentów w firmie przygotowujemy na bazie wcześniej wypracowanych przez siebie lub firmę wzorów. Korzystanie z szablonów w ramach jednego systemu CRM nie tylko automatyzuje pracę, ale też pozwala na prowadzenie jednolitego wizerunku marketingowego. Szablony mogą dotyczyć zarówno wydruku ofert, zamówień, pism, wydruku zleceń czy gwarancji serwisowych jak i szablonów maili. Dobry system zarządzania relacjami z klientami umożliwia stworzenie nieograniczonej ilości szablonów dokumentów, które mogą być przez pracowników edytowane na potrzeby danego Klienta.

Szablony korespondencji można wykorzystać też w codziennych kontaktach z Klientami – wiele maili tzw. pierwszego kontaktu czy dotyczące promocji lub produktów mają podobną treść. Dodatkowo w systemie CRM możemy z wyprzedzeniem zaplanować spersonalizowaną korespondencję grupową i przykładowo poinformować Klientów o zbliżających się Targach lub innym ważnym wydarzeniu.

 


Generator ofert

Aby móc usprawnić pracę, trzeba określić procesy w firmie, które zajmują najwięcej czasu, albo te które są najbardziej uciążliwe. Przykładem może tu być proces tworzenia oferty, a więc formalnego zapisu czym Klient jest zainteresowany. Warto podkreślić to znaczenie ofert, ponieważ usystematyzowana wiedza o potrzebach Klientów pozwala ich lepiej obsłużyć, a w konsekwencji zwiększyć ich zadowolenie i przywiązanie do firmy. Jeżeli oferty przygotowywane są w arkuszach kalkulacyjnych, edytorach tekstu, pdf czy w formie maili to brak jest możliwości analizy zachowań Klientów.

Obecnie systemy CRM mają możliwość prowadzenia bazy produktowej, a nawet integracji z systemem handlowym, dzięki czemu istnieje możliwość sprawdzania aktualnych cen i stanów magazynowych. Generator ofert w systemie ITCube CRM, umożliwia pracownikowi z dowolnego miejsca i urządzenia (także telefonu komórkowego) przygotować dokument oferty/zamówienia w oparciu o szablon i wysłać go w formie pdf do Klienta. Dodatkową wartością dodaną jest poprawa wizerunku firmy na rynku oraz możliwość prowadzenia przekrojowych statystyk.

 

Wieloetapowe procesy

Zdarzają się przedsiębiorstwa, w których konieczne jest odnotowywanie długoterminowych projektów. Może to być sprzedaż, która składa się z długiego procesu lub wieloetapowa realizacja zamówienia wymagająca ścisłej koordynacji kilku osób czy działów. Również i na tym polu system customer relationship management ma wiele do zaoferowania w procesie automatyzacji. Dzięki modułowi Projekty, wyposażonemu w możliwość tworzenia wzorców projektowych nie będzie potrzeby ręcznego rozpisywania planu, który po raz kolejny się w firmie rozpoczyna i ma identyczny przebieg. Co więcej, oprócz rozpisanych etapów, firm powiązanych z danym projektem i powiadomień dla koordynatorów poszczególnych etapów, system bazując na wzorcu uzupełni daty, a także stworzy powiązane z nimi zadania.

 

Automatyczne komunikaty dla Klientów

Wdrażając oprogramowanie CRM mamy również możliwość implementacji mechanizmów, pozwalających wysyłać automatyczne powiadomienia do Klientów o jakimś zdarzeniu. System CRM będzie mógł zatem odciążyć pracowników z zadań związanych z informowaniem Klientów o np.: przyjęciu zlecenia do produkcji, rozpoczęciu procesu reklamacyjnego, zmianie statusu oferty czy umówionym spotkaniu. Komunikaty te mogą zostać wysłane zarówno za pomocą wiadomości e-mail jak i w formie SMS’a do konkretnej osoby kontaktowej.

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.

Automatyzacja pracy z Klientem dzięki CRM

5.0 5 z 1 1