CRM SERWISOWY
Moduł Serwis w programie ITCube to rozszerzenie przeznaczone dla firm posiadających dział serwisu. Moduł udostępnia mechanizmy zarządzania zleceniami serwisowymi związanymi z udzielonymi gwarancjami oraz zdefiniowanymi wcześniej umowami serwisowymi. Oferuje także narzędzia pozwalające na planowanie działań serwisowych oraz szczegółowe raportowanie działu serwisowego. Poniżej zostały opisane najważniejsze funkcjonalności modułu Serwis.
"Historia życia" maszyny
Dzięki możliwości odnotowywania gwarancji, kontraktów, zleceń serwisowych, a także działań serwisowych mamy możliwość stworzenia w systemie CRM pełnej historii serwisowanej maszyny. Następnie w łatwy i szybki sposób można wyszukać daną maszynę po numerze seryjnym lub fabrycznym i przeglądnąć wszelkie zdarzenia serwisowe jakie zostały na niej wykonane. Dostęp do takiego raportu online może być bardzo ważny dla mobilnego serwisanta.
Baza gwarancji oraz umów serwisowych
W module serwis programu CRM można budować bazę gwarancji oraz kontraktów serwisowych. Dzięki temu użytkownik systemu CRM bardzo szybko może zweryfikować czy dane urządzenie jest jeszcze na gwarancji lub sprawdzić warunki umowy serwisowej (przykładowo: czas reakcji, wynegocjowane stawki serwisowe itd.). W kontekście gwarancji lub umowy serwisowej można dodawać także zlecenia serwisowe. Następnie można sprawdzić ile czasu poświęciliśmy na realizację umowy oraz zweryfikować jej rentowność.
Planowanie czasu pracy serwisanta
Moduł Serwis to narzędzie planowania oraz kontroli czasu pracy pracowników działu serwisowego. Każdy z pracowników ma możliwość szybkiego wygenerowania raportu opisującego pełną listę zadań do wykonania lub przeglądania działań serwisowych poprzez kalendarze. Dodatkowo system CRM automatycznie przypomni o najważniejszych zleceniach serwisowych. Istnieje także możliwość przenoszenia działań serwisowych do kalendarzy urządzeń mobilnych tak aby serwisant miał zawsze dostęp do listy swoich zadań.
Obsługa wypożyczeń w systemie CRM
Rozszerzenie Serwis umożliwia także zarządzanie wypożyczeniami urządzeń. W systemie CRM można w łatwy sposób odnotowywać wypożyczenie sprzętu oraz czuwać nad ich zwrotem do serwisu. Dzięki graficznym kalendarzom użytkownik programu CRM posiadający odpowiednie uprawnienia może monitorować wypożyczone maszyny, a także zmieniać bądź dodawać nowe wypożyczenia. Funkcjonalność ta jest bardzo chętnie wykorzystywana w firmach budowlanych.
Analiza oraz raportowanie działu serwisowego
Działania podejmowane przez pracowników działu serwisowego mogą zostać poddane szczegółowym analizom. Dzięki modułowi Serwis możliwe jest raportowanie prac wykonanych przez dział serwisu oraz śledzenie jakie maszyny ulegają najczęściej (bądź najrzadziej) uszkodzeniu. Możliwe jest także monitorowanie wymienianych części w serwisowanych maszynach. Pulpit kierownika działu serwisowego umożliwia także szybkie sprawdzenie rentowności serwisu.