Co to jest lead sprzedażowy?
2019-03-25, Autor: Piotr Stanek
Lead lub lead sprzedażowy to pojęcie pochodzące z języka angielskiego (lead, sales leads), które określają szansę sprzedaży. Może to być firma lub osoba, która planuje jakiś zakup lub inwestycję. Informacje o takiej szansie sprzedażowej są bardzo ważną informacją dla firmy. Warto wszelkie szanse sprzedażowe przechowywać w systemie CRM lub innej aplikacji a następnie je analizować. Często leady sprzedażowe są rozumiane także jako polecenia.
Leady sprzedażowe często kategoryzuje się dla ułatwienia pracy działu handlowego. I tak leady sprzedażowe możemy podzielić na trzy grupy:
- gorące leady – firmy lub konsumenci, którzy są gotowe natychmiast kupić produkt lub usługę,
- ciepłe leady – firmy lub osoby, które są zainteresowane produktami, ale na chwilę obecną nie chcą ich kupować,
- zimne leady – osoby lub firmy, które na chwilę obecną nie są zainteresowane produktami firmy, ale mogą być grupą docelową w przyszłości.
TAGI: Lead, Lead sprzedażowy, CRM, system CRM, Lejek sprzedaży
Zobacz także:
Co to jest lejek sprzedażowy?
Leady sprzedażowe