Czym jest Lead Management?

2019-03-25, Autor: Krzysztof Baścik

Lead Management (z angielskiego – zarządzanie szansami sprzedażowymi) to pojęcie związane z metodologią, systemami informatycznymi, sposobami postępowania, które na celu mają pozyskiwanie potencjalnych klientów.

Zazwyczaj pozyskanie nowych leadów odbywa się poprzez realizowanie kampanii marketingowych skierowanych do kontrahentów biznesowych lub konsumentów. Następnie w wyniku pozyskania nowych szans sprzedażowych w systemach crm prowadzone są akcje handlowe mające na celu finalizację sprzedaży. Dzięki oprogramowaniu do zarządzania relacjami z klientami firma można badać skuteczność akcji marketingowych w oparciu o pozyskane leady oraz wygrane szanse sprzedażowe. Przy okazji lead management warto zwrócić uwagę na fundamentalny raport dostępny w systemach CRM a mianowicie na Lejek sprzedaży.  Raport ten analizuje szanse sprzedażowe dając cenne wskazówki dla osób monitorujących pracę działu handlowego.

TAGI: Lead Management, Lead, Lejek sprzedaży, system CRM

PoprzednieNastępne