Czym jest lejek sprzedaży i jakie ma zastosowanie w CRM?

2019-03-25, Autor: Krzysztof Baścik

Lejek sprzedaży (z ang.: sales funnel) to jeden z fundamentalnych raportów dostępnych w oprogramowaniu CRM. W klasycznej formie przedstawia on wartość ofert w podziale na fazy (kontakt, negocjacje, zamówienie, przegrana) oraz prezentuje prognozowaną wartość sprzedaży rozumianą jako wartość oferty przemnożona przez prawdopodobieństwo jej realizacji.

Raport "Lejek sprzedaży" zazwyczaj przyjmuje formę graficzną z możliwością zagłębienia się w szczegółowe dane. Lejek sprzedaży może przyjmować także inne formy przykładowo analizujące projekty zamiast ofert. W takim przypadku na karcie projektu zapisujemy prawdopodobieństwo sukcesu oraz planowany przychód, jaki firma planuje osiągnąć na danym projekcie.

Aby lepiej zrozumieć czym jest lejek sprzedażowy poniżej przedstawiono ten raport z naszego systemu CRM:

Lejek sprzedaży w CRM

 TAGI: Lejek sprzedaży, Sales funnel, CRM, System CRM

PoprzednieNastępne