Co to  jest crm operacyjny?

2019-03-21, Autor: Piotr Stanek

Operacyjny CRM to rodzaj oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (z ang. Customer Relationship Management), który koncentruje się na obszarach związanych bezpośrednio z obsługą Klienta. Są to zazwyczaj procesy dotyczące:

  • komunikacji z klientem,
  • przygotowania ofert, zamówień,
  • wystawiania faktur,
  • zarządzania płatnościami
  • opieki posprzedażowej (serwis, reklamacje).

CRM operacyjny zapewnia poprawę obsługi klienta poprzez dokładne poznanie jego wymagań i oczekiwać co umożliwia pracownikom firmy szybko  reagować na jego potrzeby. CRM operacyjny jest także wykorzystywany do automatyzacji procesów związanych z obsługą klienta:

  • automatyzacją sprzedaży,
  • automatyzacją komunikacji z Klientem,
  • automatyzacją marketingu.

 TAGI: Operacyjny CRM, CRM, System CRM

PoprzednieNastępne