Czym jest CRM analityczny?
2019-03-21, Autor: Krzysztof Baścik
CRM analityczny jest jednym z typów systemu customer relationship management. CRM analityczny odpowiedzialny jest za gromadzenie wszelkich informacji związanych z interakcją z kontrahentami w celu zapewnienia kadrze zarządzającej jak najpełniejszych analiz i statystyk.
Analityczny CRM jest dla klientów firmy de facto nie zauważalny, kupujący nie są świadomi, że przedsiębiorstwo gromadzi i analizuje ich zachowania. Dzięki tak precyzyjnym analizom firma może przewidywać trendy sprzedażowe swoich klientów oraz sugerować im produkty i usługi.
CRM w połączeniu z systemem Business Intelligence
Ważnym elementem systemu do zarządzania relacjami z Klientami może być moduł lub niezależny system BI gromadzący i analizujący dane. Dane analizowane i prezentowane poprzez business intelligence mogą być dostarczane przez wiele systemów. Przykładowo może to być program CRM lub oprogramowania ERP.
TAGI: CRM Analityczny, CRM, BI, ERP