CRM dla branży rolniczej on-line CRM

CRM dla firm sprzedających maszyny rolnicze

Oprogramowanie ITCube cieszy się dużą popularnością w firmach sprzedających, wypożyczających oraz serwisujących maszyny wykorzystywane w branży rolniczej. Zapraszamy do zapoznania się z case study z wdrożenia naszego systemu do zarządzania relacjami z Klientami w firmie Serafin

Wdrożenie systemu ITCube CRM w firmie SERAFIN

 

„Wyróżnij się lub zgiń” to tytuł książki traktującej o wyróżnieniu swojego produktu na tle konkurencji, której autorem jest Jack Trout. Firmy działające w branży maszyn i urządzeń budowlanych, komunalnych czy rolniczych doskonale wiedzą jak ciężko jest konkurować na tym rynku. Dlatego kilka lat temu w firmie Serafin podjęto decyzje o inwestycji w innowacyjne oprogramowanie – ITCube CRM. Z perspektywy czasu to była dobra decyzja, pozwalająca na dynamiczny rozwój firmy i utrzymanie wysokiej jakości obsługi Klienta.

 


O Serafin


Serafin P.U.H. Andrzej Serafin to firma, która istniej od 2005 roku, a jej działalność obejmuje cały kraj oraz Europę Środkowo-Wschodnią. Swoje działania koncentruje na imporcie i dystrybucji maszyn budowlanych, ogrodniczych i leśnych uznanych światowych producentów. Serafin projektuje i montuje linie technologiczne dla przemysłu spożywczego, rolniczego i piwowarskiego. Jest jedynym importerem w Polsce ładowarek Avant, osprzętu budowlanego Digga, urządzeń hydraulicznych Dynaset, kosiarek Grillo, chwytaków do kostki brukowej Hunklinger, maszyn leśnych Krpan, zaprawiarek Niklas i wielu innych.


Firma nieustannie się rozwija i stara się dostosowywać do zmieniającego się rynku, postępu technologicznego i rosnących wymagań klientów. Ceni wysoką jakość produktów i innowacyjne rozwiązania, dlatego też podjęto współpracę z ITCube Software z Krakowa w zakresie wdrożenia systemu kompleksowej obsługi Klienta – ITCube CRM. Więcej o firmie Serafin można znaleźć na: https://www.serafin-maszyny.com/

 


Opis wdrożenia

 
Przed przystąpieniem do wdrożenia systemu ITCube CRM określono w firmie główne obszary, które wymagają wsparcia nowoczesnym narzędziem.

Spodziewamy się, że wdrożenie systemu CRM usprawni prace naszym przedstawicielom handlowym. Przede wszystkim skróci czas przygotowywania ofert, umożliwi integrację z systemem handlowym aby można było na bieżąco monitorować płatności i mieć dostęp do stanów magazynowych oraz finalnie pozwoli na unikanie sytuacji prowadzenia równoległych rozmów z Klientami. Istotne też będą raporty geolokalizacyjne, które pozwolą nam zorientować się na mapie, gdzie realizowana jest sprzedaż danych produktów.” - tak początkowo zdefiniowane przez dyrektora handlowego Michała Sieńko oczekiwania/wymagania, zostały zrealizowane z nawiązką.


W pierwszym etapie wdrożenia, firma ITCube Software (producent systemu ITCube CRM), zaproponowała konfigurację systemu uwzględniającą moduły: CRM, MAIL, PROJEKTY, SERWIS oraz INTEGRACJĘ z SUBIEKT GT dla ok. 20 pracowników.

Wdrożenie podstawowego modułu CRM oraz integracji z systemem handlowym umożliwiło pracownikom firmy m.in:

  • budowanie wspólnej bazy potencjalnych i aktywnych Klientów oraz przypisywanie im unikalnych atrybutów. Dzięki temu, możliwe jest przekrojowe raportowanie Klientów po wielu parametrach. Dla przykładu można uzyskać listę Klientów, którzy interesowali się danym produktem, marką i są z regionu mazowieckie.
  • planowanie spotkań/zebrań i innych aktywności w ramach wspólnego kalendarza. Oczywiście, w zależności od uprawnień danego pracownika, zdefiniowane zostały widoczności kalendarzy poszczególnych osób.
  • dostęp do aktualnej listy produktów (maszyn, wyposażenia dodatkowego i części eksploatacyjnych) i usług. Przedstawiciele zyskali poprzez integrację z systemem handlowym dostęp do bieżących stanów magazynowych oraz aktualnych cen. Dodatkowo asortyment został opisany parametrami oraz wzbogacony o zdjęcia i karty techniczne. To elementy ważne zarówno dla działu handlowego jak i wsparcia serwisowego.
  • generowanie wyróżniających się ofert. CRM umożliwia tworzenie zestawów, ofert wariantowych, serwisowych oraz ułatwia powielanie ofert i kierowanie ich do różnych kontrahentów. Zdefiniowano kilka szablonów, dzięki którym Klienci otrzymują oferty atrakcyjne pod względem graficznym i spójne wizualnie jak i merytorycznie.

Uruchomienie moduł MAIL usprawniło komunikację z Klientami, a przede wszystkim pozwala na archiwizację najistotniejszych ustaleń. Pracownicy mogą też korzystać z szablonów korespondencji oraz kampanii marketingowych.

Moduł PROJEKTY sprawdza się głównie w obszarze przetargów, planowania inwestycji i realizacji wieloetapowych procesów. Możliwość podpięcia pod projekt zarówno kontrahentów jak i osób kontaktowych umożliwia odnotowywanie kto faktycznie uczestniczył w danym przedsięwzięciu – np.: szkoleniu produktowym.

Dla działu serwisu, kluczowym elementem jest moduł SERWIS, gdzie przechowywana jest baza maszyn (czyli urządzeń Klienta z przypisanym nr seryjnym), umów serwisowych oraz historia zleceń (np.: przeglądów i zgłoszonych awarii).

Początkowa konfiguracja została z czasem rozszerzona. ITCube Software przeprowadził sprawnie proces przepięcia integracji z systemu Subiekt na inny system ERP. Dodano też funkcję EKSTRANETU – czyli platformy B2B, dzięki której zaoszczędzono czas na obsłudze zgłoszeń serwisowych oraz powtarzalnych zamówieniach części eksploatacyjnych. Dodatkowo Klienci poprzez tą platformę, mają dostęp do wybranej dokumentacji.

Na chwilę obecną z systemu korzysta ponad 30 użytkowników, którzy mogą korzystać z interface’u polskiego lub angielskiego. To pozwala firmie na swobodny rozwój oraz zatrudnianie pracowników z różnych części świata.

Koordynatorem wdrożenia i obecnym administratorem systemu jest po stronie firmy Serafin Pan Michał Sieńko, który dopilnował aby każda osoba była odpowiednio przeszkolona. Jak można usłyszeć od Pana Michała: „Cenię sobie wieloletnią współpracę z firmą ITCube Software i wysoko oceniam kompetencję pracowników firmy. Prace wykonywane są zgodnie z założonym harmonogramem i należytą starannością, dzięki czemu oprogramowanie ITCube działa w naszej firmie nieprzerwanie od kilku lat. Warto też podkreślić, iż firma oprócz wsparcia w postaci Asysty Technicznej oferuje swoim Klientom bezpłatne szkolenia w formie webinarów, dzięki którym pracownicy mają możliwość dokształcenia się z obsługi systemu.

 

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.

CRM maszyny rolnicze

3.0 5 z 4 1