Jak system CRM poprawia sprzedaż?
2019-07-05 Autor: Piotr Stanek
Sprzedaż ma dla każdej firmy ogromne znaczenie. Na różne sposoby chcielibyśmy ją zwiększyć. A okazuje się, że bardzo skutecznie przyczynia się do tego właściwy system CRM. Dzięki niemu pracownikom jest znacznie łatwiej planować różne działania marketingowe i sprzedażowe. Dodatkowo handlowcom jest łatwiej dzięki CRM prowadzić Klientów wedle tak zwanego lejka sprzedażowego i finalnie zdecydowali się na współpracę. Takie procesy sprzedaży są dobrze zdefiniowane i opisane w CRM, co pozwala handlowcom działać jeszcze pewniej i szybciej.
CRM to również wygodne rozwiązanie z punktu widzenia właścicieli i kierowników, którzy są w stanie analizować pracę całego działu handlowego. Widzą, jak im idzie z pozyskiwaniem nowych Klientów. Jeśli pewien etap sprzedaży nie działa najlepiej, wymaga to wdrożenia pewnych działań korygujących, zmian, które są w stanie w końcu przynieść wyczekiwane efekty. Pracownicy mogą dzięki temu liczyć na odpowiednie wsparcie managerów i kierowników, którzy mają stały dostęp do aktualnych informacji na temat pozyskiwanych podmiotów.
System CRM ułatwia gromadzenie ważnych informacji z wielu zakresów (sprzedaż, serwis, produkcja) dotyczące współpracy z Klientami. To dodatkowe ułatwienie dla handlowców, którzy mogą lepiej poznać swoich odbiorców i dostosować do nich jak najlepszą ofertę. CRM wszystko zapamiętuje, w przeciwieństwie do ludzkiej pamięci. Jeśli więc pewni Klienci z jakiegoś powodu nie dokonali zakupu, to później można do nich wrócić i ponownie starać się zainteresować ofertą. Gdy handlowcy otrzymują stały dostęp do aplikacji CRM w biurze na komputerze oraz na zewnątrz mobilnie, są w stanie lepiej organizować swoją pracę.
CRM jest w stanie usprawnić pracę całego zespołu. Dzięki niemu można szybko się kontaktować, przekazywać zadania, weryfikować postępy prac.
Poprzez CRM łatwiej jest zadowolić Klientów korzystających z usług / produktów firmy. A przecież dobrze, aby poczuli się oni wyjątkowo i przez to zostali zachęceni do dalszej współpracy. Te działania pozwalają jeszcze lepiej poznawać klienta, zbierać dane na temat jego wyborów, potrzeb i opinii. Dzięki tym informacjom handlowcom jest łatwiej zaproponować im niemalże doskonałą ofertę, wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Na przykład okazuje się, że pewni klienci bardziej preferują kontakt telefoniczny, natomiast inny email bądź poprzez kanały social media. Te informacje łatwo jest zapisać w systemie do zarządzania relacjami z klientami w profilu kontrahenta. Dodatkowo pewne dane na temat Klientów mogą ułatwić nam oferowanie im dalszej sprzedaży. Jeśli pewien kupujący zdecydował się na 1 produkt, to z czasem może być mu potrzebne inny nasz produkt, który rozwiązuje jego problem(np. zakupił u nas stworzenie strony internetowej, więc już niedługo będziemy mogli mu zaproponować usługi pozycjonowania). Takie wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom odbiorców okazuje się dla nich bardzo cenne. I dla naszej firmy także!
Te zalety systemu CRM dokładnie ukazują, jak może on skutecznie poprawić sprzedaż w każdej firmie, także w Twojej. To innowacyjne narzędzie przyda się jeszcze przy wsparciu i rozwoju wielu innych działów. Dzięki niemu łatwiej jest przeprowadzić optymalizację wszystkich etapów sprzedaży!
Zachęcamy do kontaktu, a pomożemy wybrać CRM, który poprawi sprzedaż w Państwa firmie!
Zobacz także:
Tagi: CRM, Sprzedaż, Mobilny CRM, Wzrost sprzedaży