CRM Integrator on-line CRM

Zintegruj CRM
z innymi rozwiązaniami

2019-04-12 Autor: Tomasz Śliwka

Do sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa niezbędne jest korzystanie z najnowszych technologii. Rozwój telefonii i Internetu sprawił, że nie wyobrażamy sobie pracy bez możliwości natychmiastowego kontaktu, czy stałego dostępu do sieci. Mnogość wykorzystywanych w firmie rozwiązań sprawia, że system CRM często wykorzystywany jest jako centralna platforma komunikacyjna i baza wiedzy o kontrahentach. Aby to było możliwe, nowoczesne systemy CRM udostępniają użytkownikom wiele możliwości integracji.

IMAP - Integracja z pocztą elektroniczną

Integracja systemu ITCube z programami pocztowymi odbywa się poprzez moduł MAIL. Narzędzie to pozwala nam archiwizować najważniejszą korespondencję z kontrahentami, porządkować wymianę maili w kontekście prowadzonych projektów oraz wysyłać wiadomości z poziomu systemu. Archiwizacja odbywa się poprzez foldery IMAP stworzone w kliencie poczty email użytkownika systemu CRM. Każda z wiadomości znajdująca się w tym folderze zostanie automatycznie przesłana do bazy danych aplikacji CRM oraz powiązana z odpowiednim kontrahentem, osobą kontaktową czy projektem. Dzięki możliwości współpracy z dowolnym programem pocztowym, w tym najpopularniejszymi takimi jak Outlook, Thunderbird, czy Gmail, użytkownik nie musi zmieniać swoich przyzwyczajeń związanych z pracą w ulubionej programie pocztowym, a jednocześnie ma możliwość filtrowania najważniejszych wiadomości, które powinny się znaleźć w systemie do zarządzania relacjami z Klientami.

 

ICAL – Integracja z kalendarzami mobilnymi

Pracownicy mobilni, często wykorzystują na swoich smartfonach mobilny kalendarz, przy pomocy którego czuwają nad odpowiednim planowaniem czynności i dzięki któremu organizują swoją pracę. To również często pracownicy działu serwisu czy kierowcy, którzy nie korzystają na co dzień z systemu CRM. Integracja programu customer relationship management z zewnętrznymi kalendarzami jest w takich przypadkach koniecznością. Komunikacja odbywa przy użyciu poczty elektronicznej zawierającej załącznik w formacie iCalendar, który opisuje zadanie lub działanie serwisowe zdefiniowane w systemie CRM. Użytkownik może przenieść do mobilnego kalendarza zarówno pojedyncze zadania jak i zbiór zadań.


SerwerSMS – Integracja z platformą SMS

Mimo intensywnego rozwoju sieci i rozwiązań mobilnych zdarza się że jest potrzeba skorzystania z bardziej klasycznych form komunikacji. Dzięki możliwości integracji z platformą serwerSMS powiadomienia o nadchodzącym zadaniu czy działaniu serwisowym pracownik może dostać nawet wówczas, gdy znajduje się w miejscu w którym nie ma dostępu do Internetu. Co więcej, opisywanie narzędzie można wykorzystać do informowania Klientów np. : o zmianie statusu zlecenia serwisowego, czy zmianie fazy realizowanego procesu.

 
TAPI – Integracja z centralami telefonicznymi

Rozszerzeniem możliwości pracy biurowej na systemie stworzonym przez ITCube Software jest moduł CTI, który pozwala na integrację z centralami telefonicznymi przy wykorzystaniu protokołu TAPI (Telephony Application Programming Interface). TAPI to światowy standard komunikacji pomiędzy urządzeniami telekomunikacyjnymi (np.: centrale telefoniczne) a aplikacjami komputerowymi. Integracja systemu CRM z centralą telefoniczną pozwala na wyświetlanie i identyfikację nadchodzącego połączenia oraz inicjowanie rozmów bezpośrednio z aplikacji CRM. Co więcej, w zależności od modelu centrali, użytkownik programu dostanie narzędzie systemowe pozwalające przykładowo przekierować rozmowę na inny numer wewnętrzny lub zawiesić połączenie.


Email2Fax – integracja z elektronicznym faksem

Korespondencja faks to dla niektórych firm ważny kanał komunikacji. Dlatego system CRM powinien umożliwiać archiwizowanie tego typu korespondencji oraz umożliwiać redagowanie i wysyłkę faksów. Moduł faksowy działa w oparciu o serwer Email2Fax (np. eFaks.pl). Odbiór faksów może odbywać się z pominięciem serwera Eamil2Fax poprzez importowanie plików PDF do wskazanego katalogu na serwerze gdzie jest zainstalowane oprogramowanie. W takim przypadku Klient musi dysponować urządzeniem odbierającym faksy i umiejącym archiwizować je w postaci plików PDF. Dzięki takiej integracji, wzbogacamy historię relacji z Klientem o wymienioną korespondencję faks.


Import API – integracja ze sklepami, stronami www, systemami ERP...

Klientom, którym zależy na możliwości automatycznego, cyklicznego zasilania bazy danych programu do zarządzania relacjami z Klientami ze źródeł zewnętrznych, oferowany jest dodatek API. Dzięki temu modułowi Klient ma możliwość stworzenia jednej (centralnej) bazy danych, w której będą gromadzone, a następnie analizowane dane firmowe bez konieczności ręcznego przepisywania informacji. Przykładowo, integracja ta pozwala na przenoszenie kontrahentów ze stron WWW, zamówień ze sklepów internetowych czy wystawionych faktur w systemach ERP.


Integracja z systemami handlowymi

Na polskim rynku systemów CRM istnieją systemy, które oferują gotowe, przetestowane i stabilne integracje z systemami handlowymi. Co więcej, oprogramowanie takie jak ITCube oferuje możliwość korzystania z integracji również na urządzeniach mobilnych. Warto rozważyć taką funkcjonalność przy inwestycji w system CRM.

Zobacz także:

Tagi: CRM, Integracja, TAPI, SMS, ICAL, IMAP, SMS, FAX, ERP

 

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.

Integracja CRM z innymi rozwiązaniami

2.8 5 z 4 1