Zintegruj CRM
z innymi rozwiązaniami
2019-04-12 Autor: Tomasz Śliwka
Do sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa niezbędne jest korzystanie z najnowszych technologii. Rozwój telefonii i Internetu sprawił, że nie wyobrażamy sobie pracy bez możliwości natychmiastowego kontaktu, czy stałego dostępu do sieci. Mnogość wykorzystywanych w firmie rozwiązań sprawia, że system CRM często wykorzystywany jest jako centralna platforma komunikacyjna i baza wiedzy o kontrahentach. Aby to było możliwe, nowoczesne systemy CRM udostępniają użytkownikom wiele możliwości integracji.
IMAP - Integracja z pocztą elektroniczną
Integracja systemu ITCube z programami pocztowymi odbywa się poprzez moduł MAIL. Narzędzie to pozwala nam archiwizować najważniejszą korespondencję z kontrahentami, porządkować wymianę maili w kontekście prowadzonych projektów oraz wysyłać wiadomości z poziomu systemu. Archiwizacja odbywa się poprzez foldery IMAP stworzone w kliencie poczty email użytkownika systemu CRM. Każda z wiadomości znajdująca się w tym folderze zostanie automatycznie przesłana do bazy danych aplikacji CRM oraz powiązana z odpowiednim kontrahentem, osobą kontaktową czy projektem. Dzięki możliwości współpracy z dowolnym programem pocztowym, w tym najpopularniejszymi takimi jak Outlook, Thunderbird, czy Gmail, użytkownik nie musi zmieniać swoich przyzwyczajeń związanych z pracą w ulubionej programie pocztowym, a jednocześnie ma możliwość filtrowania najważniejszych wiadomości, które powinny się znaleźć w systemie do zarządzania relacjami z Klientami.
ICAL – Integracja z kalendarzami mobilnymi
Pracownicy mobilni, często wykorzystują na swoich smartfonach mobilny kalendarz, przy pomocy którego czuwają nad odpowiednim planowaniem czynności i dzięki któremu organizują swoją pracę. To również często pracownicy działu serwisu czy kierowcy, którzy nie korzystają na co dzień z systemu CRM. Integracja programu customer relationship management z zewnętrznymi kalendarzami jest w takich przypadkach koniecznością. Komunikacja odbywa przy użyciu poczty elektronicznej zawierającej załącznik w formacie iCalendar, który opisuje zadanie lub działanie serwisowe zdefiniowane w systemie CRM. Użytkownik może przenieść do mobilnego kalendarza zarówno pojedyncze zadania jak i zbiór zadań.
SerwerSMS – Integracja z platformą SMS
Mimo intensywnego rozwoju sieci i rozwiązań mobilnych zdarza się że jest potrzeba skorzystania z bardziej klasycznych form komunikacji. Dzięki możliwości integracji z platformą serwerSMS powiadomienia o nadchodzącym zadaniu czy działaniu serwisowym pracownik może dostać nawet wówczas, gdy znajduje się w miejscu w którym nie ma dostępu do Internetu. Co więcej, opisywanie narzędzie można wykorzystać do informowania Klientów np. : o zmianie statusu zlecenia serwisowego, czy zmianie fazy realizowanego procesu.
TAPI – Integracja z centralami telefonicznymi
Rozszerzeniem możliwości pracy biurowej na systemie stworzonym przez ITCube Software jest moduł CTI, który pozwala na integrację z centralami telefonicznymi przy wykorzystaniu protokołu TAPI (Telephony Application Programming Interface). TAPI to światowy standard komunikacji pomiędzy urządzeniami telekomunikacyjnymi (np.: centrale telefoniczne) a aplikacjami komputerowymi. Integracja systemu CRM z centralą telefoniczną pozwala na wyświetlanie i identyfikację nadchodzącego połączenia oraz inicjowanie rozmów bezpośrednio z aplikacji CRM. Co więcej, w zależności od modelu centrali, użytkownik programu dostanie narzędzie systemowe pozwalające przykładowo przekierować rozmowę na inny numer wewnętrzny lub zawiesić połączenie.
Email2Fax – integracja z elektronicznym faksem
Korespondencja faks to dla niektórych firm ważny kanał komunikacji. Dlatego system CRM powinien umożliwiać archiwizowanie tego typu korespondencji oraz umożliwiać redagowanie i wysyłkę faksów. Moduł faksowy działa w oparciu o serwer Email2Fax (np. eFaks.pl). Odbiór faksów może odbywać się z pominięciem serwera Eamil2Fax poprzez importowanie plików PDF do wskazanego katalogu na serwerze gdzie jest zainstalowane oprogramowanie. W takim przypadku Klient musi dysponować urządzeniem odbierającym faksy i umiejącym archiwizować je w postaci plików PDF. Dzięki takiej integracji, wzbogacamy historię relacji z Klientem o wymienioną korespondencję faks.
Import API – integracja ze sklepami, stronami www, systemami ERP...
Klientom, którym zależy na możliwości automatycznego, cyklicznego zasilania bazy danych programu do zarządzania relacjami z Klientami ze źródeł zewnętrznych, oferowany jest dodatek API. Dzięki temu modułowi Klient ma możliwość stworzenia jednej (centralnej) bazy danych, w której będą gromadzone, a następnie analizowane dane firmowe bez konieczności ręcznego przepisywania informacji. Przykładowo, integracja ta pozwala na przenoszenie kontrahentów ze stron WWW, zamówień ze sklepów internetowych czy wystawionych faktur w systemach ERP.
Integracja z systemami handlowymi
Na polskim rynku systemów CRM istnieją systemy, które oferują gotowe, przetestowane i stabilne integracje z systemami handlowymi. Co więcej, oprogramowanie takie jak ITCube oferuje możliwość korzystania z integracji również na urządzeniach mobilnych. Warto rozważyć taką funkcjonalność przy inwestycji w system CRM.
Zobacz także:
Tagi: CRM, Integracja, TAPI, SMS, ICAL, IMAP, SMS, FAX, ERP