CRM a HOME OFFICE
2020-11-24 Autor: Krzysztof Baścik
Home office to zyskujące na popularności hasło dotyczące systemu pracy zdalnej realizowanej najczęściej z miejsca zamieszkania. W praktyce hasło to mocno kojarzy się z nowoczesnymi narzędziami pracy mobilnej, które umożliwiają prowadzenia działań z dowolnego miejsca i urządzenia.
Home office nie tylko w sytuacjach kryzysowych
Praca zdalna realizowana jako Home office czy też praca z terenu lub innego oddziału firmy to temat mocno aktualny i nie powinna być utożsamiana tylko z sytuacjami kryzysowymi (np.: w kontekście pandemii Covid-19). Praca mobilna czy realizowana zdalnie może być dla niektórych firm sporym wyzwaniem, zwłaszcza w dużych zespołach, które zawsze pracowały w jednej lokalizacji. Jednak możliwość realizowania codziennych obowiązków w systemie zdalnej pracy to komfort, a w niektórych sytuacjach (np. ograniczonego przemieszczania się) to konieczność umożliwiająca zapewnienie ciągłości biznesu. Warto zadbać o narzędzia pracy, które umożliwiają płynne funkcjonowanie firmy, niezależnie od pojawiających się okoliczności. Najczęściej wymieniane są tu programy do prowadzenia zdalnych spotkań (np. MS Teams, Clickmeeting), systemy zadaniowe do koordynacji pracy wielu osób oraz oprogramowanie klasy CRM. Takim narzędziem pomocnym przy pracy zdalnej jest też system ITCube CRM, który nie tylko zapewnia dostęp do kluczowych informacji o Klientach, ale również umożliwia pracę grupową nad dokumentami, realizowanymi projektami, czy zapewniają komunikację wewnątrz firmy.
ITCube a Home office
ITCube to system oparty o przeglądarkę internetową, który nie wymaga instalacji na konkretnych urządzeniach oraz jest łatwy w administracji i utrzymaniu. Funkcjonalności dostępne w CRM za pomocą interfejsu responsywnego pozwalają również na wygodną pracę, na urządzeniach typu tablet czy smartphone. To czyni ITCube uniwersalnym narzędziem do pracy w systemie mobilnym jak i Home office zarówno dla pracownika biurowego, przedstawiciela handlowego, serwisanta czy kadry zarządzającej. Spośród wielu funkcji systemu ITCube CRM, warto podkreślić te najistotniejsze dla nowoczesnych rozwiązań, które wspierają prace w trybie rozproszonym:
- możliwość zdalnej pracy przez przeglądarkę internetową na dowolnym urządzeniu i z dowolnego miejsca
- dostęp do danych o Klientach/Partnerach biznesowych i ich potrzebach
- delegowanie zadań wsparte kalendarzami oraz monitorowanie aktywności i nieobecności.
- wygodna platforma do komunikacji pomiędzy pracownikami
- praca grupowa na dokumentach (plikach)
- praca zespołowa nad projektami (work-flow) i zarządzanie procesami
- praca na danych wrażliwych zgodnie z wytycznymi RODO
- możliwość sprawdzania informacji zawartych w systemach handlowych (np.: podgląd stanu rozliczeń lub stanów magazynowych)
- dostęp do historii serwisowania i zgłaszanych reklamacji
Jedną z największych zalet systemu CRM jest możliwość zarządzania zespołem pracowników i monitorowanie bieżącej obsługi Klienta, niezależnie skąd wykonywane są codzienne obowiązki.
CRM zgodnie z definicją to zarządzanie relacjami z Klientami. Warto podkreślić, że CRM nie jest luksusowym narzędziem, z którego korzystają tylko i wyłącznie duże organizacje. Jest to przede wszystkim strategia biznesowa połączona z koncepcją oraz kulturą biznesową organizacji. Dzięki temu narzędziu pracy, jesteśmy w stanie zachować te idee i pracować efektywnie z dowolnej lokalizacji.
Zalety systemu CRM przy pracy w trybie Home office
Praca zdalna ma swoje zalety zarówno z punktu widzenia pracownika jak i pracodawcy. Niewątpliwie, firmy które chcą umożliwić pracownikom zdalną pracę, muszą poczynić inwestycje w odpowiednie narzędzia pracy. Z drugiej zaś strony należy pamiętać, że zdalna praca to nie tylko Home office, a możliwość pracy z dowolnej lokalizacji co w dobie globalizacji jest coraz bardziej popularnym zjawiskiem.
Dla pracodawcy największą zaletą posiadania narzędzi klasy CRM do zdalnej pracy jest:
- możliwość zatrudnienia specjalistów z różnych lokalizacji
- wspólna baza wiedzy prowadzona w CRM daje oszczędność czasu na spotkania i omawianie tych samych zagadnień
- możliwość rozszerzenia działalności na nowe regiony
- koordynacja prac rozproszonych zespołów
- ograniczenie wydatków na powierzchnie biurowe i funkcjonowanie biura
- zwiększenie zadowolenia i wydajności pracownika
Do największych korzyści dla pracownika wynikających z pracy zdalnej należą zapewne:
- oszczędność czasu i ograniczenie kosztów na dojazdy do biura
- możliwość pracy z dowolnego miejsca
- możliwość realizacji określonych zadań bez sztywnych ram czasowych
- komfort wykonywania codziennych obowiązków i ograniczenie ryzyka zwolnienia.
Zobacz także:
TAGI: Home Office, CRM
CRM Home office