CRM dla działu serwisu
2019-04-25 Autor: Piotr Stanek
System CRM jest narzędziem zaprojektowanym i stworzonym do zarządzania komunikacją z Klientem. Im lepiej jest on dostosowany do naszych potrzeb, tym bardziej nasza praca jest wydajniejsza, co ma bezpośredni wpływ na zwiększenie zysków. Musimy jednak pamiętać, że współczesne systemy CRM potrafią o wiele więcej i mogą być pomocne nie tylko w dziale handlowym czy marketingu, ale też wspierać działania po sprzedażowe w dziale serwisu.
Zarządzanie maszynami
ITCube SERWIS jest dodatkowym modułem naszego oprogramowania do zarządzania relacjami z Klientami, który rozszerza podstawową funkcjonalność, dostosowując go do potrzeb działu serwisu. Tak jak moduł CRM skupia się na zapisywaniu i odnotowywaniu historii kontrahenta, tak dzięki modułowi SERWIS dostajemy całkowicie nowy obiekt – maszynę. Dodając nowe urządzenie, wybieramy konkretny produkt z naszego asortymentu, który po nadaniu numeru seryjnego staje się niepowtarzalny. Od tego momentu możliwe staje się odnotowywanie historii życia maszyny. Możemy na przykład przyporządkować komu została sprzedana, wiązać z nią pliki, przypisać urządzenie do gwarancji lub kontraktu serwisowego i ustawiać daty przewidzianych przeglądów serwisowych.
Łatwe wyszukiwanie informacji
Na nic zda się najlepiej prowadzona dokumentacja, jeżeli dostęp do niej będzie utrudniony. Dzięki intuicyjnym wyszukiwarkom, szybko i bezproblemowo znajdziemy maszynę po numerze seryjnym lub fabrycznym. Mobilny serwisant, dzięki dostępowi online, zawsze będzie miał możliwość podglądu pełnej historii zdarzeń serwisowych jakie zostały przeprowadzone, a po zakończeniu pracy przy pomocy urządzenia mobilnego będzie mógł uzupełnić protokół i zakończyć przyporządkowane mu zlecenie.
Moduł Serwis to narzędzie przydatne również dla pracowników biurowych, którzy dzięki bazie gwarancji i kontraktów serwisowych będą mogli zweryfikować datę końca gwarancji lub sprawdzić warunki umowy serwisowej.
Planowanie czynności serwisowych w CRM
Każda czynność wykonywana przez serwisanta jest odnotowywana jako „działanie serwisowe” zapisywane na ogólnym kalendarzu. Pracownik ma możliwość podglądu pełnej listy swoich zadań do wykonania, a wbudowany mechanizm powiadomień automatycznie przypomni o tych najważniejszych. Co więcej, poprzez przeniesienie działań serwisowych do kalendarza urządzeń mobilnych serwisant może mieć możliwość dostępu do nich nawet offline!
Rozszerzenie naszego systemu CRM o moduł SERWIS, daje także dostęp do mechanizmu zarządzania wypożyczeniami. Dodawanie ich i kontrola nad zwrotami zostaje przeniesiona do centralnego systemu powiązanego z możliwością bezpośredniego kontaktu z Klientem przez np. wysłanie maila o terminie końca wypożyczenia.
Precyzyjne analizy działu serwisowego
Najważniejszą funkcją każdego systemu informatycznego jest możliwość generowania raportów z zapisywanych informacji. Nasz system customer relationship management posiada zestaw raportów umożliwiający lepszą kontrolę nad działaniami zachodzącymi w firmie. Raportowanie prac wykonanych przez serwis, pokazanie najczęstszych typów zleceń, czy monitorowanie wymienianych części w serwisowanych maszynach to tylko część danych wyświetlanych na „pulpicie managera serwisu”. Do tego możliwość eksportu danych do plików w formacie csv pozwalają rozszerzyć możliwości analityczne poprzez tworzenie raportów w zewnętrznych narzędziach BI.
Zobacz także:
- Automatyzacja obsługi Klienta
- Rozwój systemów CRM w Polsce i na świecie
- Wskazówki dotyczące wdrożenia CRM
Tagi: CRM, Serwis, CRM serwisowy, CRM dla serwisu