CRM - system do zarządzania komunikacją z Klientem on-line CRM

System do zarządzania komunikacją z Klientem

2019-03-11 Autor: Krzysztof Baścik

W czasach, kiedy firmy coraz bardziej rozbudowują swoje parki maszynowe i działy produkcji nie powinniśmy zapominać o inwestycji w dział, dzięki któremu sprzedaż jest w ogóle możliwa - dział handlowy. Inwestycja w usprawnienie działu handlowego oraz lepszą komunikację z Klientami to dobry pomysł na zwiększenie satysfakcji Klienta, a co za tym idzie większe zyski przedsiębiorstwa.

Pracownicy działu handlowego w swojej codziennej pracy stykają się z niezliczoną ilością informacji dotyczącą m.in. Klientów, spotkań, ofert, telefonów, korespondencji czy dokumentów. W czasach błyskawicznego przepływu informacji i wysokich oczekiwań Klientów co do jakości obsługi, potrzebny jest scentralizowany system służący do zbierania danych. Doskonale do tego nadaje się oprogramowanie do zarządzania relacjami z Klientem, które jest tak samo ważne dla pracownika jak służbowy telefon czy samochód.

Pozyskiwanie i charakterystyka Klienta

Różne są sposoby na pozyskiwanie nowych Klientów (leady) i utrzymanie tych obecnych. Niewątpliwie jednak w relacjach z Klientami zawsze ważny jest bezpośredni kontakt oraz wiedza o ich zainteresowaniach i potrzebach. To właśnie poprowadzone rozmowy handlowe pozwalają handlowcom pozyskiwać cenne informacje, które odpowiednio zapisane w systemie CRM tworzą charakterystykę Klienta. Częstym problemem w przedsiębiorstwach jest brak odpowiedniego sposobu na zapisywanie historii kontaktów z klientem, co wiąże się z gubieniem interesujących tematów, a przede wszystkim osłabieniem procesów handlowych w przypadku zmian personalnych. Dlatego dobrą praktyką jest odnotowywanie przeprowadzonych ważnych rozmów, spotkań i innych kluczowych elementów komunikacji z Klientem w centralnym programie – CRM.


Rozmowy handlowe

W firmach, w których pierwszy kontakt jest jedynie początkiem długiego procesu sprzedażowego, istotne jest archiwizowanie ustaleń w kontekście danego Klienta, co ułatwia prowadzenie wielu tematów równolegle. System CRM wspomaga pracowników chociażby w sytuacjach, w których proszeni są o ponowienie oferty, przypomnienie ustaleń, ponowienie maila czy przesłanie aktualnego cennika lub katalogu. Co istotne, wdrażając system CRM możemy doprowadzić do sytuacji, w której Klient może być sprawnie i kompleksowo obsługiwany przez kilku pracowników. Scentralizowana baza kontrahentów to również komfort wyszukiwania Klientów względem różnych parametrów (np.: fragmencie nazwy, numerze NIP, adresie mailowym czy telefonie) i dostęp, w zależności od uprawnień, do całej historii kontaktów.

Łatwe wyszukiwanie danych w CRM


Wiele zadań i informacji

Zazwyczaj opiekun Klienta prowadzi wiele równoległych rozmów handlowych i nie jest w stanie pamiętać o wszystkich tematach i ustaleniach. Wiele zadań typu: „Przypomnij się w sprawie oferty”, „Oddaj raport”, „Oddzwoń po mailu”, „Przygotuj dokumentacje projektową” można uporządkować w ramach oprogramowania CRM, dzięki czemu uzyskujemy również jasno określone cele do wykonania na konkretny dzień. Kalendarz zadań, który jest połączony z danymi o Kliencie, notatkami, ofertami czy dokumentami staje się w pełni funkcjonalnym i praktycznym narzędziem codziennej pracy. Co więcej kalendarz zadań, jak i cały CRM, dostępny jest nie tylko na komputerze stacjonarnym ale także na urządzeniach mobilnych takich jak smartphone czy tablet.

Kalendarze CRM w smartfonie


Komfort pracy i usprawnienia

System CRM umożliwia monitorowanie aktywności w kontekście Klientów co ułatwia pracownikowi wychwycenie utraconych czy zaniedbanych kontaktów. Warto przy tej okazji wspomnieć o eksporcie kontrahentów w systemie ITCube, który pozwala na podstawie precyzyjnie określonych parametrów wybrać Klientów z bazy danych. Dzięki temu, zniwelujemy do absolutnego minimum ryzyko, że stracimy Klienta, który mógłby być zainteresowany naszymi produktami/usługami. Wbudowane mechanizmy przypomnień czy szablonów dokumentów i korespondencji istotnie przyczyniają się do zwiększenia wydajności pracy, a zaoszczędzony czas można przeznaczyć na dodatkowe działania.

Współczesny biznes potrzebuje wsparcia we wszystkich obszarach prowadzenia działalności. Warto zatem rozważyć inwestycję w system CRM jako niezbędne narzędzie pracy handlowca, które dzięki uporządkowaniu i ujednoliceniu procesów handlowych pozwoli firmie zwiększyć sprzedaż.

Zobacz także:

Tagi: CRM, Komunikacja, Usprawnienie działania firmy, 

Skontaktuj się z nami

Jeśli jesteś
zainteresowany
napisz do nas!

Podanie danych osobowych oraz wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne. Administratorem danych jest ITCube Software Stanek i Śliwka Spółka Jawna z siedziba w Krakowie, przy ul. Łużyckiej 42/43, 30-658 Kraków. Dane będą przetwarzane wyłączenie zgodnie z celami wykazanymi w momencie ich zbierania oraz przetwarzane do czasu odwołania zgody lub ustania wymogu prawnego. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych przed wycofaniem zgody.